۴ ایستگاه آتش نشانی در مشهد به بهره برداری می رسد

عزیزی با اشاره به اینکه شهردار و اعضای شورای شهر بر تامین ایمنی حداکثری شهروندان و توسعه تجهیزات و ایستگاه های آتش نشانی تاکید دارند، گفت: با تامین اعتبارات لازم، چهار ایستگاه جدید آتش نشانی در نقاط مختلف شهر در حال احداث است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «امیرعزیزی» امروز (۱۱ خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهردار و اعضای شورای شهر بر تامین ایمنی حداکثری شهروندان و توسعه تجهیزات و ایستگاه های آتش نشانی تاکید دارند، اظهار کرد: برهمین اساس با تامین اعتبارات لازم، چهار ایستگاه جدید آتش نشانی در نقاط مختلف شهر در حال احداث است.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: در حال حاضر ایستگاه اول که در محدوده شهرداری منطقه یک شهر مشهد در حال احداث است، ۹۸ درصد پیشرفت کرده و آماده بهره برداری است.

 

وی با بیان اینکه ایستگاه مذکور با توجه به بافت متراکم شهری و اداری در این منطقه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، بیان کرد: با بهره برداری از این ایستگاه، بولوارهای مجد، سازمان آب، شهید کریمی و بولوار قرنی تحت پوشش قرارگرفته و پشتیبانی حریق از ایستگاه‌های شماره یک، سه و۱۰ نیز به شکل بهتری انجام خواهد شد.

 

عزیزی خاطرنشان کرد: ایستگاه دوم نیز با نام رسالت در محدوده شهرداری منطقه سه درحال احداث است که با بهره برداری از آن در سال جاری؛ سیلوی گندم، بولوار مجلسی، خیابان شیخ صدوق، بولوار طبرسی و همچنین محدوده راه آهن مشهد تحت پوشش قرار گرفته و ایستگاه‌های شماره ۶، ۴۴ و ۳۷ نیز پشتیبانی خواهند شد.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد با بیان اینکه سومین ایستگاه با نام رازی در محدوده شهرداری منطقه ۱۰ درحال احداث است، اضافه کرد: این ایستگاه درحال حاضر از پیشرفت ۶۴ درصدی برخوردار است و تا پایان سال ۹۹ آماده بهره برداری خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت بولوار رازی، بزرگراه کلانتری و بولوار اندیشه مشهد، بهره برداری از این ایستگاه در تامین ایمنی محدوده کارخانجات و مجموعه های صنعتی و تولیدی این منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ضمن پوشش این مناطق ایستگاه های ۱۴ و هفت آتش نشانی را پشتیبانی می کند.

 

عزیزی ضمن اشاره احداث چهارمین ایستگاه آتش نشانی با نام غدیر در محدوده شهرداری منطقه هفت گفت: این ایستگاه در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۸۹ درصدی برخوردار است و پس از بهره برداری مجموعه کمپ غدیر، مناطق مسکونی بولوار صبا، بزرگراه شهید کلانتری و مجموعه گاراژدارهای مشهد را تحت پوشش قرار خواهد داد.

 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد ادامه داد: در کنار احداث این چهار ایستگاه، مقاوم سازی و بهسازی فضای داخلی و آشیانه دو ایستگاه شماره ۶ در انتهای بولوار مفتح و ایستگاه ۹ آتش نشانی در محدوده فرودگاه شهر مشهد نیز در حال انجام است که تا نیمه دوم سال ۹۹ آماده بهره برداری خواهد بود.

 

وی در خصوص دیگر برنامه های این سازمان در راستای افزایش ضریب ایمنی شهروندان بیان کرد: در حال پیگیری تامین اعتبارات لازم برای آغاز پروژه استقرار ایستگاه شماره ۱۰ در میدان موسوی قوچانی، توسعه ایستگاه ۲۹ در ابتدای جاده کلات و کلنگ زنی مرکز فرماندهی آتش نشانی در بلوار ابوطالب و آماده سازی فضای پایگاه خیام درمحدوده آپارتمان های مرتفع در سال جاری هستیم.

کد خبر 934062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha