کانون های فرهنگی هنری مساجد اثرگذارترین پایگاه های اجتماعی هستند

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اینکه استان لرستان رتبه پنجم کشوری درثبت اطلاعات کانون های فرهنگی هنری مساجد را کسب کرده است، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد اثرگذارترین پایگاه های اجتماعی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمد ابدالی پور» امروز(11 خرداد) در آیین رونمایی از ستاد خبری فهما در استان و همایش تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با هدف جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان راه اندازی شده اند.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به فعالیت بیش از 400 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان، افزود: از مجموع کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان تعداد 274 کانون در مناطق روستایی و عشایری استان لرستان راه اندازی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه عمده کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان در بخش روستایی راه اندازی شده اند، بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در روستاها به عنوان پایگاه های دینی، فرهنگی، هنری و اجتماعی در راستای خدمت به مردم و تقویت فرهنگی دینی تلاش می کنند.

 

ابدالی پور با تاکید بر ضرورت تقویت کمی و کیفی کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: باید بستری فراهم شود که در لبیک به ندای رهبری در همه مساجد کانون فرهنگی هنری مسجد راه اندازی شود.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون زیر ساخت لازم برای تحقق این مهم فراهم نیست، خاطرنشان کرد: حمایت ویژه دستگاه های فرهنگی و تخصیص اعتبار استانی برای تقویت مساجد و ایجاد بستر لازم جهت راه اندازی کانون فرهنگی هنری در مساجد ضروری است.

 

ابدالی پوردر ادامه با اشاره به اینکه در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان تاکنون24 هزار عضو ثبت شده داریم،افزود: با توجه به اینکه بیشتر اعضاء کانون های مساجد جوانان و نوجوانان هستند، باید بستر تقویت کمی و کیفی کانون های فرهنگی هنری مساجد  فراهم شود.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان در ادامه با اشاره به راه اندازی شورای سیاست گذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور، افزود: در استان لرستان این شورا به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و عضویت دستگاه های فرهنگی هنری مساجد از سال 98تشکیل شده است. ابدالی پور در ادامه با تجلیل از فعالیت  کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در رویداد ملی فهما، بیان کرد: در حوزه فهما 16 کانون به مرحله کشوری راه پیدا کرده که دو کانون فرهنگی هنری استان شایسته تقدیر و 9 کانون فرهنگی هنری مسجد به عنوان کانون برتر معرفی شده است.

 

ابدالی پور در ادامه با اشاره به اینکه  بیش از 200 کانون درگیر مقابله با کرونا بودند، افزود: خدمات کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تا شکست قطعی ویروس کرونا ادامه دارد.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد اثرگذارترین پایگاه های اجتماعی هستند، اظهار کرد: برای تقویت فرهنگ دینی در جامعه باید کانون های فرهنگی هنری مساجد تقویت شوند.

کد خبر 934092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha