ضرورت توجه به زیرساخت های ارتباطی در ایلام

استاندار ایلام با اشاره به ضرورت توجه به زیرساخت های ارتباطی در ایلام، گفت: حتی وضعیت پوشش تلفن همراه در مرکز استان هم مشکل دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی» در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بر لزوم تقویت شبکه دیجیتال و تلفن همراه در استان تاکید و اظهار کرد: شرایط ایجاد شده در بحث کرونا ضرورت توجه به فضای مجازی را بیش از پیش تقویت خواهد کرد و ما راهی جز توسعه زیرساخت ها به تناسب نیازمندی های پیش آمده در این حوزه نداریم.

 

وی در ادامه ضمن گلایه از زیرساخت های ارتباطی استان، گفت: اگرچه کمیت آماری پوشش شبکه های تلویزیونی، مخابراتی و تلفن همراه استان  از جمله پوشش تلویزیونی ۹۴ درصد جمعیت استان در ظاهر خوب است اما همان ۵ تا ۶ درصد باقیمانده و کیفیت کار مورد سئوال است و باید این موضوع تحت اقدام جدی قرار گیرد.

 

استاندار ایلام در ادامه خواستار همکاری فرمانداری های استان و صدا و سیما در راستای تقویت سیستم دیجیتال استان شد و افزود: در شرایط موجود، فضای مجازی عملا جای فضای واقعی را گرفته است و به تناسب باید زیرساخت های این حوزه نیز تقویت شود.

 

وی با تاکید بر حل مشکل خطوط تلفن همراه، زیر ساخت ارتباطات و آموزش فضای مجازی، اظهار کرد: باید در این زمینه کار اساسی انجام شود که دیگر شاهد این مشکلات نباشیم،  حتی مرکز استان در وضعیت پوشش تلفن همراه مشکل دارد چه برسد به مناطق محروم که جای خود دارد.

 

ابلاغ ۱۱۶ میلیارد تومان از اعتبارات استانی

وی در بخش دیگری از  سخنان خود از ابلاغ قسمت عمده اعتبارات استان خبر داد و گفت: بالغ بر ۱۱۶ میلیارد تومان اعتبارات استانی ابلاغ شده است.

 

استاندار ایلام به عملکرد موفق جذب بودجه ۹۹ با توجه به شرایط سخت مالی کشور اشاره کرد و  افزود: استان ایلام با ۷ دهم درصد جمعیت کشور بیش از ۲ درصد بودجه کشور را به خود اختصاص داده است.

 

وی در ادامه به مدیران استان تاکید کرد که نبایست با خرد کردن اعتبارات هزینه جدیدی به استان تحمیل شود، ابراز کرد: توصیه می شود پروژه های بالای ۷۰ و ۸۰ درصد پیشرفت در اولویت کارهای عمرانی باشد.

 

استاندار ایلام با اشاره به این مهم که از منابع و ظرفیت های موجود، بایست به نحو احسن استفاده کرد، افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی پروژه جدید تعریف نکنند مگر ضرورت داشته باشد و یکساله تمام شود.

 

وی در ادامه خواستار استفاده از کمک بنیادها و نهادها در تکمیل پروژه ها شد و گفت: در شرایط کنونی بایست از تمام ظرفیت‌ها از جمله کمک بخش خصوصی، نهادها و بنیادها و … برای اتمام طرح ها استفاده کرد.

 

سلیمانی دشتکی در پایان از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست که لیست ردیف های ملی بودجه را اعلام نماید و خاطرنشان کرد: همه مدیران برنامه ریزی کنند هفته ای یکی دو روز، پیگیر بودجه پروژه های ملی و استانی در مرکز باشند.

کد خبر 934258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha