۳۶۱ عنوان کتاب سال گذشته در گلستان منتشر شد

کشمیری گفت: ۳۶۱ عنوان کتاب در سال ۹۸ در گلستان منتشر شده که ۳۵۱ عنوان آن چاپ اول است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، «عادله کشمیری» با اشاره به اینکه 361 عنوان کتاب در سال 98 منتشر شده است، افزود: از این تعداد کتاب 351 عنوان چاپ اول و 22 عنوان مربوط به کودکان بوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان شمارگان کتاب‌های منتشره در استان گلستان را در سال گذشته 265 هزار و 600 جلد عنوان کرد و در ادامه درباره تاثیر کرونا بر صنعت چاپ و نشر استان، گفت: در پی شیوع کرونا حوزه کتاب و کتابفروشی هم دچار آسیب شدند اما طبق رصدی که صورت گرفت، طرح بهارانه کتاب در سال جاری رونق مجددی به حوزه کتاب و کتابخوانی داد.

 

وی با اشاره به کسب رتبه دوم استان گلستان در پویش سراسری «با کتاب در خانه» در آخرین نوروز قرن، اظهارداشت: استان گلستان با مشارکت 147 نفر و با اختلاف ملموس بعد از استان مازندران و بالاتر از استان‌هایی همچون تهران، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، یزد، گیلان و غیره در رتبه دوم این پویش قرار گرفت.

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز اظهار کرد: 72 عنوان کتاب از نویسندگان گلستانی در سال 98 مورد حمایت قرار گرفته شد.

 

«احمد گلچین» افزود: 72 عنوان کتاب در 4 هزار و 670 جلد با اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال خریداری شد و مورد حمایت قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه این کتاب ها در موضوعات مختلف بوده است، افزود: کتاب ها با 30 درصد تخفیف پشت جلد از نویسندگان گلستانی خریداری شده است.

 

کد خبر 934380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha