اتصال راه آهن آستارا -رشت در اولویت برنامه های دولت است

زارع به اتصال راه آهن آستارا به راه آهن رشت - انزلی اشاره کرد و گفت: این طرح مهم در اولویت برنامه های دولت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«ارسلان زارع» امروز(دوشنبه، ۱۲ خرداد) در جریان بازدید از بارانداز ریلی آستارا - آستارا در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: بندر آستارا یک شهرستان مهم و ویژه در کشور و استان است.

 

استاندار گیلان به موقعیت استراتژیک و ویژه آستارا در سطح منطقه اشاره کرد و افزود: بندر آستارا با توجه به موقعیت اقتصادیش، نقش تاثیرگذاری در توسعه کشور دارد.

 

وی با اشاره به آغاز طرح های مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، تصریح کرد: در سال های اخیر پروژه های خوبی بین ایران و آذربایجان آغاز شده است.

 

زارع با بیان اینکه بخش هایی از این پروژه ها اجرا شده است، گفت: سایر طرح های مشترک بین ایران و آذربایجان در حال اجراست.

 

عالی ترین نماینده دولت در گیلان خاطرنشان کرد: احداث بزرگراه ترانزیتی آستارا - آستارا و بارانداز ریلی آستارا - آستارا از جمله پروژه های مشترک بین ایران و آذربایجان است که در حال اجراست.

 

وی به اتصال راه آهن آستارا به راه آهن رشت - انزلی اشاره کرد و افزود: این طرح مهم در اولویت برنامه های دولت قرار دارد.

 

زارع با اشاره به اینکه اجرای پروژه ریلی آستارا به رشت به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء واگذار شده است، تصریح کرد: برای تملک اراضی این پروژه، ۲۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

 

استاندار گیلان به پروژه های مشترک ریلی بین ایران و آذربایجان اشاره کرد و افزود: طرف آذری۶۰ میلیون دلار اعتبار اجرای پروژه های ریلی مشترک تعهد کرده بود.

 

وی ادامه داد: اجرای طرح بارانداز و بخشی از ریل ایستگاه مسافری و باری جزء تعهدات طرف آذری بوده که تا امروز مطابق زمان ‌بندی پیش نرفته است.

 

عالی ترین نماینده دولت در گیلان به طرح تعریض محور مواصلاتی آستارا به اردبیل اشاره کرد و افزود: این پروژه از طرح‌ های ادامه ‌دار دولت جمهوری اسلامی ایران است.

 

زارع گفت: با تقسیم به قطعه‌ های چهار کیلومتری و تامین اعتبارات در دولت دوازدهم این پروژه در آینده نزدیک تکمیل می شود.

کد خبر 934572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha