روند شیب نزولی کرونا در گلستان متوقف شد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان با حضور در دفتر خبرگزاری شبستان از این خبرگزاری بازدید و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا چراغعلی» عصر امروز (دوشنبه 12 خرداد) در دفتر خبرگزاری شبستان استان گلستان حضور یافت و پیرامون مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و کرونا گفتگو کرد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان در این دیدار گفت: با توجه به شیوع کرونا و اطلاعاتی که از این پاندمی حاصل شده است باید با کرونا زندگی مسالمت آمیزی را داشته باشیم و در رفتارهای افراد جامعه برخی از روش های سنتی نیاز است که اصلاح شود و نسبت به برخی از اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشیم.

 

چراغعلی بیان کرد: در حال حاضر روند شیب نزولی نمودار مبتلایان به کرونا در استان متوقف شده است و نمودار به شکل خطی در آمده است و حتی ممکن است این نمودار در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه روند صعودی نیز به خود بگیرد.

 

وی بابیان اینکه در روزهای گذشته در برخی نقاط کشور روند مبتلایان به کووید 19 صعودی بوده است، متذکر شد: علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با توجه به شرایط اقتصادی باید رویکرد ما به گونه ای باشد که مشاغل هم کمترین آسیب را ببینند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان تأکید کرد: بخشی از فاصله گذاری اجتماعی به همکاری مردم بستگی دارد، شاهد آن هستیم که در حالی هتل ها و رستوران ها فعالیت خود را از سر گرفتند اما آن رونق گذشته را ندارند و علت آن است که مردم خود مجری فاصله گذاری اجتماعی و مسائل پیشگیرانه هستند و کمتر برای غذا خوردن با خانواده به بیرون می روند.

 

چراغعلی بابیان اینکه رویکرد ما به کرونا باید تغییر پیدا کند تا خسارت اجتماعی کمتر شود، متذکر شد: به نظر می رسد در گلستان جمعیتی که این بیماری را تجربه کردند بیشتر و بزرگ‌تر از اعدادی است که به مراکز درمانی مراجعه کردند و گمانه زنی ها بر این است که حدود 30 درصد مردم گلستان نیز به نوعی این ویروس را تجربه کردند اما شرایط آنها به گونه ای نبوده است که به مراکز درمانی مراجعه کنند.

 

وی تأکید کرد: آمار قطعی و نهایی میزان مبتلایان به کرونا همان آماری است که از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اعلام می شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان یادآور شد: استان گلستان در مقابله با کرونا آمادگی لازم را استان گلستان دارد و در حوزه پدافند غیرعامل و تجهیزات پیش بینی لازم انجام شده است و اعتقاد داریم شرایط به گونه ای نیست که در پاییز یا زمستان میزان مبتلایان به کرونا در استان به صفر برسد.

 

چراغعلی افزود: موجی در نیمه جنوبی کشور از مبتلایان به کووید 19 نیز به وجود آمده است و این مهم نظریه های مثل از بین رفتن ویروس کرونا در گرمای هوا را رد می کند و می بینیم در این شهرها که دمای هوا بالای 40 درجه است بخشی از مردم به کووید ۱۹ مبتلا شدند.

 

وی بیان کرد: نسبت به روزهای نخست کرونا در خصوص پیش بینی اقلام و تدارکات ظرفیت مناسبت تری در استان به وجود آمده است و همچنین تجربه خوبی در 105 روز گذشته از کرونا حاصل شده است که آگاهی ما را در خصوص مقابله با این بیماری بیشتر کرده است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان متذکر شد: در خصوص کرونا کارنامه عملکردی قابل دفاعی مدیریت استان به جای گذاشته است البته برخی نیز در این زمینه کم فروشی کردند و این مهم  را مد نظر قرار می دهیم.

کد خبر 934597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha