۲۵۰ زن سرپرست خانوار خراسان شمالی، پشت نوبت بیمه قرار دارند

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۲۵۰ زن سرپرست خانوار زیر پوشش این نهاد حمایتی، پشت نوبت بیمه قرار دارند.

«اسماعیل قربانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد اظهارکرد: طبق تفاهم نامه سال‌های گذشته، هزار زن سرپرست خانوار از محل اعتبارات ملی به صورت متمرکز زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند.

 

 

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی افزود: تامین این میزان اعتبار از محل اعتبارات ملی بوده که اختصاص نیز یافته است و سالانه حق بیمه آنان به صورت متمرکز پرداخت می شود.

 

 

وی با بیان اینکه ۲۵۰ نفر نیز هم اکنون از خدمات بیمه ای برخوردار نیستند، افزود: بهزیستی کشور در این خصوص برنامه ای ندارد و ما نیز منتظر ابلاغیه در این خصوص هستیم.

 

 

قربانی بیان کرد: زنان سرپرست خانواری که در روستاها سکونت دارند زیر پوشش صندوق روستایی و عشایر قرار گرفته اند و همچنین زنان سرپرست خانوار که در شهرها سکونت دارند نیز زیر پوشش خدمات بیمه ای تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

 

 

وی خواستار ادامه روند این خدمات شد و تصریح کرد: از مسئولان بالادستی کشور می‌خواهیم که این روند ادامه داشته باشد چرا که زنان سرپرست خانوار اگر زیر پوشش بیمه ها قرار گیرند آینده آنها نیز تضمین خواهد شد و این در حالی است که این طرح تنها در یک مقطع  زمانی انجام شد اما بعد از آن ادامه این روند در این تفاهمنامه گنجانده نشده است.

 

 

قربانی با بیان اینکه تمام معلولان سرپرست خانوار نیز باید مشمول طرح بیمه اجتماعی شوند، افزود: از مسئولان می‌خواهیم که در این راستا تفاهم نامه ای نیز برقرار کنند تا این خانوارها زیر پوشش خدمات بیمه ای قرار گیرند.

 

 

جمعیت زنان سرپرست خانوار خراسان شمالی بیش از میانگین کشوری است. نرخ بالای مشارکت اقتصادی زنان در استان و پایین بودن نرخ بیکاری زنان در استان از نقاط قوت است و اغلب بانوان شاغل استان، زنان روستایی هستند که در مشاغل کوچک و خُرد مشغول به فعالیت هستند.

 

کد خبر 934728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha