هنر رساترین زبان برای نیل به اهداف انقلاب اسلامی است/ راه اندازی  مجموعه هنری قرآنی نباء العظیم در ایلام

هنرمند برجسته ایلامی با بیان اینکه با حضور تعدادی از هنرمندان متعهد ایلامی مجموعه هنری قرآنی نباء العظیم در این استان راه اندازی می شود، گفت: هنر رساترین زبان و گویا ترین ابزار برای نیل به اهداف انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل و شهداست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام «صادق اکبری» هنرمند برجسته ایلامی در مراسم رونمائی از تمثال مبارک حضرت امام راحل در محل سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، اظهار کرد: در این مراسم از رخسار شریف حضرت امام راحل رونمایی می شود که در این اثر تلاش شده با بهره گیری تکنیک های هنری، نگاه عمیق و عارفانه آن حضرت به مسائل مختلف تصویر شود.

 

وی با تاکید بر برگشت به افکار و رفتار بسیجی و جهادی در دوره اول انقلاب اسلامی، یادآور شد: امروز در خصوص  وضعیت هنر  باید گفت که هنر  با یک سیطره عامدانه غربی مواجه است و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در تلاش هستند که هنر متعهد و اصیل ایرانی و اسلامی را به سمت و سوی یک هنر پوچ، مبتذل، بدون محتوا  و در قالب افکار روشنفکرانه حرکت دهند.

 

این هنرمند برجسته ایلامی یادآور شد: اما با توکل بر خدا امروز هنرمندان متعهدی هستند که در جبهه مقاومت پا به عرصه مقابله با جنگ نرم گذاشته و با بهره گیری از آرمان های امام راحل و شهدا به خلق آثار فاخر هنری می پردازند و تاثیر بسیار به سزایی در زمینه توسعه و تعمیق ارزش های اسلامی دارند.

 

اکبری یادآور شد: در جنگی که در عرصه فرهنگی،هنری و تهاجم فرهنگی وجود دارد ظرفیت های بزرگی در نهادهای فرهنگی و‌ هنری  در سطح استان و کشور وجود دارد که می توان با بهره گیری از هنر متعهد به مقابله با هنر مبتذل پرداخت و در راستای ترویج فرهنگ و هنر اسلامی گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه هنر رساترین و گویا ترین ابزار برای نیل به اهداف انقلاب اسلامی است، گفت: اگر هنرمند به آثاری که خلق می کند مومن و متعهد باشد به طور قطع تاثیرگذار تر خواهد بود و در دل نسل جوان امروز بیشتر جای خواهد گرفت.

 

این هنرمند برجسته ایلامی یادآور شد: در صدد هستیم در استان ایلام قطب تفکر هنر قرآنی را در استان ایلام راه اندازی شود و دیگر هنرمندان را به این سمت تشویق کنیم، در ایام ماه مبارک رمضان سال جاری نیز با توجه به شرایط شیوع کرونا و معنویتی که در این ماه به ذهن هنرمند متعهد متبادر می شود آثار بسیار فاخری توسط هنرمندان استان خلق شده است.

 

اکبری بیان کرد: مشغول تدارک یک مجموعه هنری قرآنی با عنوان نباء العظیم هستیم که استارت کار در استان با حضور مجموعه ای از هنرمندان استان زده شده است و از متولیان دستگاه های فرهنگی استان تقاضا داریم که از هنرمندان متعهد انقلابی در حد توان حمایت کنند.

 

 

کد خبر 934821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha