فضای مجازی، عرصه های فردی و اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده است

حسین‌زاده گفت: پویش های تولید محتوا، ابزاری برای عمومی سازی نهضت تولید محتوای فرهنگی و تاثیر گذاری بر فرهنگ عمومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، چهارمین جلسه کارگروه استانی هماهنگی،حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی امروز با حضور معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، رئیس و کارشناس گروه رسانه، نمایندگان تبلیغات اسلامی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نظام صنفی رایانه‌ای، سازمان ربع رشیدی، دانشگاه تبریز، استانداری، اطلاعات و شهرداری تبریز برگزار شد.

«وحید حسین زاده» در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه تحولات فضای مجازی، عرصه های زیست فردی و اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده است و از مهمترین عرصه هایی که تحت تأثیر این تحول واقع شده است، حوزه فرهنگ است، ضرورت دارد تا حکمرانی فرهنگی باز تعریف شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی افزود: یکی از اقدامات پیشنهادی مورد تاکید برنامه تحول، ایجاد و حمایت از پویشهای فرهنگی متناسب با نیازهای جامعه و نظام است.

حسین‌زاده تصریح کرد: پویش های تولید محتوا، ابزاری برای عمومی سازی نهضت تولید محتوای فرهنگی و تاثیر گذاری بر فرهنگ عمومی است. این پویشها بر خلاف جشنواره ها که عمدتا آثار را پس از تولید، جمع آوری و ارزیابی می کنند، با برجسته کردن موضوعات و محورهای مد نظر خود در میان کاربران فضای مجازی این فرصت را فراهم می‌کنند که کاربران تولیدات فرهنگی خود را با رویکرد مسئله محور خلق کرده و در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

وی افزود: موضوع اصلی پویش تولید محتوا بر اساس مصوبات کارگروه کلان برنامه ارتقای محتوای فرهنگ و هنر تا پایان سال ۱۴۰۰، افزایش پیوستگی اجتماعی است و پس از آن موضوع اصلی پویش ها توسط کارگروه ارتقای محتوای فرهنگ و هنر در فضای مجازی به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد و توسط ایشان ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 934867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha