امام راحل جوامع غرب و نظام سلطه را به انفعال وا می داشت

بیکی گفت: معمار کبیر انقلاب جوامع غرب و سلطه را به انفعال وا می داشت و اصطلاحاتی مثل «اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی»، «کوخ نشینی و کاخ نشینی» و «شیطان اکبر» را مطرح کرد که جوامع غرب را به تفکر وا می داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از گرگان، «مهدی بیکی» ظهر امروز (سه شنبه 13 خرداد) در جلسه گفتمان تقریبی و هم اندیشی پیرامون اندیشه امام (رحمه الله علیه) و مقام معظم رهبری در تحولات انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی اظهار کرد: قرآن کریم بسیار زیبا در حوزه هم اندیشی و گفتمان آموزش می دهد و در جایی که «یا ایها الناس» را مطرح می کند دین را ملاک قرار نمی دهد و با همه مردم جهان سخن می گوید.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می فرماید «يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا و قبائل لتعارفوا» (ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و ملت ها و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید) و  در جایی دیگر می فرماید «فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ‏» (بندگانی را بشارت ده که همه سخنان را می شنوند و بهترین آن را انتخاب می کنند) و بیان نمی کند که این سخن از چه کسی باشد و تأکید دارد که بهترین آن را انتخاب کنیم و این راهبرد زیبای قرآن است.

 

بیکی تأکید کرد: امروز اگر عالم بزرگواری از اهل سنت سخنان ارزشمندی را بیان می کند و به ما آموزش می دهد باید از بهترین آن بهره برداری کنیم چرا که قرآن این مهم را به ما آموزش داده است.

 

وی متذکر شد: باید جلسات پیرامون تقریبی و هم اندیشی افزایش پیدا کند و باید بتوانیم این گفتمان را در جامعه غالب کنیم و یکی از راه های آن تسری بخشیدن و صحبت چهره به چهره و استفاده از ابزارهای مختلف از جمله رسانه است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان به ابعاد شخصیتی حضرت امام (رحمه الله علیه) اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از ثمرات سیره عرفانی و عملی امام خمینی (رحمه الله علیه) است چرا که براساس فرمول های اسلامی و عرفانی عمل کرد.

 

بیکی ابراز داشت: معمار کبیر انقلاب جوامع غرب و سلطه را به انفعال وا می داشت و اصطلاحاتی  مثل «اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی»، «کوخ نشینی و کاخ نشینی» و «شیطان اکبر» را مطرح کرد که جوامع غرب را به تفکر وا می داشت.

 

وی افزود: مسئله دیگری که امام راحل در بحث شخصیتی به آن اهتمام داشت تجسم و عینیت بخشیدن به آیات قرآن کریم بود و تلاش کرد این مسائل را در سطح جامعه گسترش دهد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان خاطرنشان کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی بیداری ملت ها را دنبال می کرد و خط ملت ها را از دولت ها جدا کرد و در مسئله فلسطین هدف فرمایش امام راحل این مسئله بود تا ملت ها در برابر رژیم صهیونیستی بایستند.

 

 

کد خبر 934980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha