نمایشگاه  مجازی «جلوه مهر»  در ایستگاه آخر

دبیر ستاد اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: نمایشگاه آثار هنری و فرهنگی مرتبط با حوزه نماز در ایلام با عادی شدن شرایط شیوع ویروس کرونا در آینده دایر خواهد شد.

«طیبه شیرخانی» صبح امروز(۱۳ خرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: فراخوان جشنواره و نمایشگاه مجازی «جلوه مهر» از ابتدای ماه مبارک رمضان سال جاری در بین هنرمندان هنرهای تجسمی استان اعلام شده بود.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره به همت انجمن هنرهای تجسمی استان ایلام و با همکای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شده است، افزود:  جشنواره و  نمایشگاه جلوه مهر در رشته نقاشی و تصویرسازی برگزار شده  که هنرمندان آثار خود را از طریق فضای مجازی به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند.

 

شیرخانی بیان کرد: از ابتدای فراخوان جشنواره ۴۳ اثر به دبیرخانه جشنواره از طریق فضای مجازی ارسال شده که در نهایت با حضور هئیت داوران با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و از  طریق فضای مجازی ۹ اثر برگزیده انتخاب و معرفی شده است.

 

دبیر ستاد اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان ایلامی شامل مالک محمدزاده،نرگس گل نظری، آمنه پورخلیل، حدیث افسرده، بهاره الیاسی، سارا آزادنیا و ندا پورمند برگزیده شده که در نمایشگاهی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در معرض دید علاقه مندان و عموم مردم قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه موضوع این نمایشگاه شب های قدر، ماه مبارک رمضان، قرآن کریم، نماز و  عبادت به درگاه الهی،دعا، راز و نیاز و ارتباط انسان با خدا بوده است، ابراز کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ترویج و توسعه مباحث دینی و به ویژه فرهنگ نماز با بهره گیری از ابزار هنر بوده است که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی هنرمندان استان مواجه شد.

 

شیرخانی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم که آثار تولید شده با محوریت نماز در کلیه حوزه ها و زیربخش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله رسانه ای، هنری، فرهنگی، موسسات قرآن و عترت، انجمن های فرهنگی و هنری، کتاب، کانون های مساجد و سایر بخش های مرتبط با اداره کل جمع آوری و بعد از عادی شدن وضعیت از نظر شیوع کرونا در نمایشگاهی در معرض عموم مردم قرار گیرد.

 

 

 

کد خبر 935004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha