امام (ره) در خصوص عدالت به تولید گرایی و مردمی کردن اقتصاد تاکید داشتند

ایروانی با تاکید بر اینکه بهترین کمک به دهک‌های نیازمند، توانمند سازی آنها است، گفت: امام در خصوص عدالت به تولید گرایی و مردمی کردن اقتصاد تاکید داشتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «محمدجواد ایروانی» شب گذشته (سه شنبه 13 خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بررسی اندیشه‌های حضرت امام و اجرایی شدن سیاست‌های اقتصا‌د مقاومتی منطبق با الگوی امام پرداخت و با بیان اینکه تغییر باور به دین از جمله مباحثی بود که با پیگیری های امام منجر به پیروزی انقلاب شد، گفت: مردم سالاری دینی الگویی موفق در دنیا است و باور به دین و انقلاب با هم نباین ندارند از این است که می گوییم دیانت ما عین سیاست و سیاست عین دیانت است

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این فرموده امام خمینی که حکومت‌های اسلامی برای ایجاد عدالت آمده‌اند در تعریف عدالت اینگونه توضیح داد که عدالت گستره وسیعی دارد و باید تمامی سیاست‌ها و تدابیر در چارچوب موازین اسلام و اجرایی شدن عدالت باشد.

 

وی با اشاره به اینکه آرمان‌ها و دیدگاه‌ها طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی در سیاست‌های کلی تبلور یافته است، گفت: بر این اساس مجموعه‌ای غنی از سیاست‌های کلی داریم که به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است. در حوزه اقتصاد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده که باید اجرا شود.

 

ایروانی با تاکید بر اینکه این سیاست‌ها تزیینی نیست و باید برنامه اقدام داشته باشیم تا سیاست‌های اقتصادی اجرایی شود، گفت: باید برای مفاهیم کلی الگو داشته باشیم و مسئولینی را که با این سیستم خود را تطبیق می‌دهند و سیاست‌ها را اجرایی می‌کنند در رده‌های بالای مسئولیتی انتخاب کنیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه بند اول سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بندی حیاتی است و در این بند به استفاده از امکانات و فرصت‌های مالی برای ارتقاء گروه‌های پایین جامعه اشاره شده است، گفت: ما بیشترین ضربه را به تولید وارد کرده‌ایم اما تحریم باعث ایجاد فرصت شده است، به طوری که در رشد علمی کشور رتبه هفتم را کسب کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه بهترین کمک به دهک‌های نیازمند، توانمند سازی آنها است، گفت: امام در خصوص عدالت به تولید گرایی و مردمی کردن اقتصاد تاکید داشتند./

کد خبر 935155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha