اصول امام خمینی (ره) ضامن تداوم پیروزی ملت ایران است

حجت الاسلام مدبر با تاکید بر اینکه باید پایبند اصولی باشیم که توسط حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است، گفت: این اصول ضامن تداوم پیروزی ملت ایران است.

حجت الاسلام «محمدحسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با گرامی داشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای پانزدهم خرداد سال 42، گفت: اجرای عدالت و ظلم ستیزی همواره مد نظر این بزرگمرد تاریخ ایران اسلامی بود که برای تحقق آن نیز سال های بسیار مجاهدت کرد.

 

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه باید به دنبال تداوم مسیر و تحقق اهداف امام خمینی (ره) باشیم، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به دنبال حاکمیت اسلام، عدالت و مبارزه با طاغوت بود.

 

وی با اشاره به اینکه مکتب امام خمینی (ره) یک مجموعه کامل دارای ابعاد مختلف است، بیان کرد: این شخصیت بزرگ جهان اسلام، یاور مظلومان بود و در راه تحقق مسیر و هدف خود از طاغوتیان نهراسید و با تکیه بر خداوند متعال بر دژخیمان طاغوت فائق آمد.

 

حجت الاسلام مدبر با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر اساس آرمان های والای امام خمینی (ره) تبیین و بنا نهاده شده است، تصریح کرد: این آرمان ها مبتنی بر فطرت انسانی و آموزه های اصیل دینی بوده است.

 

وی با تاکید بر وفاداری امام (ره) بر آرمان هایی که در مسیر انقلاب تبیین کرده بودند، گفت: وفاداری به آرمان های انقلاب از اصول ادامه مسیر انقلاب است.

 

امام جمعه جهرم همچنین با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «انقلاب اسلامی بدون نام امام خمینی (ره) در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست»، افزود: در گوشه گوشه دنیا، انقلاب اسلامی ایران را به نام امام خمینی (ره) می شناسند و هر آنچه از قدرت، توسعه و پیشرفت داریم به خاطر مجاهدت های مخلصانه این بزرگ مرد بوده است.

 

وی با تاکید بر اینکه اهدافی که امام (ره) به دنبالش بود را نباید هیچ گاه از صفحه ذهن خود پاک کنیم، عنوان کرد: باید به دنبال آن باشیم که این اهداف  متعالی تحقق پیدا کند.

 

حجت الاسلام مدبر با تاکید بر اینکه باید پایبند اصولی باشیم که توسط حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است، تصریح کرد: این اصول ضامن تداوم پیروزی ملت ایران است.

 

وی با اشاره به اینکه سیره و منش  امام خمینی (ره) باید در جامعه  تبیین و  به عنوان یک سبک زندگی جاری و ساری شود،  تاکید کرد: حمایت از  مستضعفان، تکیه بر  اراده خداوند، مبارزه با زور و ظلم و فساد، دفاع از حق مظلومان، ایجاد عدالت  و گسترش عدالتخواهی  در جامعه و... از جمله سیره علمی امام خمینی (ره) بوده است.

 

امام جمعه جهرم همچنین با اشاره به نقش پرورش یافتگان مکتب خمینی کبیر در شهرستان جهرم، اظهار کرد: آیت الله «سیدحسین آیت اللهی»، امام جمعه فقید شهرستان جهرم نمونه ای از پرورش یافتگان این مکتب است که به تعبیر معلم اخلاق شهرمان مرحوم آیت الله «سید ابراهیم حق شناس»، این مرد بزرگ، خمینی شهر جهرم است.

 

 

کد خبر 935191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha