۱۵ خرداد سرآغاز شکل‌‌گیری بزرگترین انقلاب قرن است

حجت‌الاسلام رستگار قیام ۱۵ خرداد را سرآغاز شکل‌گیری بزرگترین انقلاب قرن دانست و گفت: امروز انقلاب اسلامی با عملکرد خود توانسته شعار غلط «دین افیون ملت‌ها است» را برچیند و ایدئولوژی اسلامی را به جهانیان عرضه کند.

«حجت‌الاسلام عبدالرضا رستگار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، ضمن تسلیت به‌مناسبت رحلت جانگداز امام خمینی و قیام 15 خرداد اظهار کرد: «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیرو ما بانفسهم» از این آیه استنباط می‌شود که هر تغییری نیازمند این است که از درون صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه امام خمینی (ره) قیام 15 خرداد را نقطه عطف انقلاب اسلامی می‌دانستند افزود: به غیر از نهضت امام حسین (ع) انقلابی اینگونه تاثیرگذار در جهان به ندرت یافت می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه  15 خرداد سال 42 بر اساس مقدمات پیش آمده تا ابد ماندگار خواهد ماند اضافه کرد: بعد از رحلت آیت‌الله بروجردی و تصویب قانون انجمن‌های ایالتی که یک نوع هجمه به اسلام بود و در کنار آن حذف سوگند از شوراها که به نوعی انقلاب سفیدی بود، انزجار علما و بزرگان دین از جمله امام راحل را در پی داشت.

 

حجت الاسلام رستگار هدف اصلی این اقدامات از سوی شاه که دست نشانده استکبار در منطقه بود را ضربه زدن به اسلام دانست و تصریح کرد: در دوم فروردین سال 42 با اعلام انزجار علما و مردم نسبت به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی شاه ساواک به فیضیه قم حمله و بسیاری از طلبه‌ها و مردم بی‌گناه را به شهادت رساند.

 

وی ادامه داد: حمله به فیضیه قم از سوی ساواک باعث شد که در روز عاشورای همان سال حضرت امام خمینی (ره) سخنرانی معروف و مشهور خود را  علیه آمریکا و شاه انجام دادند که همین موضوع سبب دستگیری ایشان شد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه خبر دستگیری امام راحل برای مردم بسیار ناراحت‌کننده بود عنوان کرد: در روز 15 خرداد مردم به نشانه اعتراض و در حمایت از ولی فقیه زمان به خیابان‌ها آمدند و رژیم شاهنشاهی کاری غیر از به خاک و خون کشیدن مردم نمی توانست انجام دهد که این روز اولین آبیاری سرخ انقلاب اسلامی بود.

 

وی با اشاره به اینکه امروز به واسطه قیام 15 خرداد چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم ابراز کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی در این چهل سال به اندازه‌ای بوده که همه توطئه‌های دشمنان را خنثی کند؛ امروز انقلاب اسلامی با عملکرد خود توانسته آن شعار غلط «دین افیون ملت‌ها است» را برچیند و ایدئولوژی اسلامی را به جهانیان عرضه کند.

 

حجت‌الاسلام رستگار با اشاره به اغتشاشات اخیر امریکا اذعان داشت: امروز راه حاج قاسم سلیمانی مسیر آزادی‌بخشی همه آزادی‌خواهان جهان است و توسعه  و عملکرد موفقیت‌آمیز جبهه مقاومت در منطقه باعث شده که امروز معترضان آمریکایی تصویر حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را در دست بگیرند.

 

وی در پایان یاد آور شد: امیدواریم همواره مطالبات امام خمینی (ره) و شهدای 15 خرداد را که همان عدالت‌طلبی و مبارزه با استکبار بود را ادامه داده و همچنان مانند گذشته موفقیت‌هایی برای اسلام و کشور به‌وجود آوریم.

 

کد خبر 935223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha