قزوین تنها استان بی بهره از آب شرب سطحی است/ بحران آب جدی است

ابوترابی گفت: متأسفانه قزوین تنها استانی است که از آب شرب سطحی بی بهره است و پروژه ملی آبرسانی از سد طالقان در همین راستا است که اعتبار بالایی را نیاز دارد.

«سید محمد حسین ابوترابی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین با اشاره به مشکل کمبود آب در برخی مناطق قزوین گفت: سرانه مصرف استاندارد آب ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است ولی شاهد افزایش مصرف آب هستیم به طوری که ۲۱۰ لیتر آب در شبانه روز مصرف می شود.

 

 

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین ادامه داد: بحران آب جدی است و اگر روند مصرف آب به همین صورت ادامه داشته باشد نسل آینده تشنه خواهند ماند، بنابراین باید به خود آمده و در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

 

وی با اشاره به قطعی و افت فشار آب در برخی مناطق قزوین در روزهای اخیر عنوان کرد: منطقه پونک و مینودر با توجه به اینکه از نظر کد ارتفاعی در بالاترین نقطه شهر هستند با افت فشار مواجه می شوند که طی چند روز گذشته، افزایش دما موجب بالا رفتن مصرف آب شد و در نتیجه سطح مخازن به شدت کاهش یافت.

 

ابوترابی اعلام کرد: از طرفی یکی از چاه ها که در غرب شهر وجود دارد به دلیل سوختن پمپ از مدار خارج شد و با تلاش همکاران پمپ نصب شد؛ باید توجه داشت اگر سطح مخازن پایین بیاید جبران آن کار ساده ای نیست بنابراین از مردم می خواهیم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه قزوین تنها استانی است که از آب شرب سطحی بی بهره است و پروژه ملی آبرسانی از سد طالقان در همین راستا است که اعتبار بالایی را نیاز دارد که مقرر است ۱۹۴ روستا و ۱۴ شهر از این پروژه بهره مند شوند.

 

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین خاطر نشان کرد: البته خواسته به حق مردم قزوین آبرسانی از سد طالقان است که باید با تأمین اعتبارات لازم به سرعت انجام شود تا ما هم از نعمت آب سطحی برای آب شرب بهره مند شویم.

 

وی یادآور شد: ۶۴ حلقه چاه در شرق و غرب قزوین با تمام توان و به صورت ۲۴ ساعته در حال پمپاٰژ آب هستند.

 

کد خبر 935440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha