مزار شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد در تهران گلباران شد

مزار شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد در مسگر آباد ابتدای جاده خاوران تهران عصر امروز گلباران شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران، با حضور حجت الاسلام سید محسن محمودی ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و برخی از مسئولین استان تهران همزمان با پنجاه و هفتمین سالروز شهادت شهدای مظلوم قیام خونین ۱۵ خرداد در مسگر آباد ابتدای جاده خاوران گلباران شد.

لازم بذکر است، در این مکان ۳۳ شهید از شهدای ۱۵ خرداد مدفون هستند، که ۶ شهید از این بزرگواران شهدای دشت ورامین هستند.


حجه الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم گفت: امسال با توجه شرایط ویژه و استثنایی مراسم محدود شد ولی از کنار ۱۵ خرداد بسادگی نمیشود گذشت. و از این رو با حضور خانواده شهدای بزرگوار این مراسم گلباران را برگزار میکنیم.

 

وی گفت: شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ در گرما و با پای پیاده و در میان تهدید دشمن بیست و هفت کیلومتر در ورامین طی مسیر کردند و این چه روحیه و  حالت بزرگی را میخواهد این شهدا واقعا در عصر غربت اسلام درس بزرگی به ما دادند.


محمودی ادامه داد: امام عظیم الشأن وقتی می گفتند؛ ۱۵ خرداد را گرامی بدارید عزت و اقتدار انقلاب اسلامی را می دیدند و خون های مطهر  این شهدا هست که این انقلاب ما را به درختی تنومند تبدیل کرده است.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: اگر دیروز مجسمه شاه در ایران  به زیر کشیده شد امروز میبینیم با الگو گیری از انقلاب اسلامی  سران آمریکا خواب راحت ندارند و همانند سرتاسر دنیا پرچم آمریکا آتش زده می شود و مجسمه سران آن به زیر کشیده می شود.


رئیس ستاد ۱۴ و ۱۵ خرداد استان تهران مقام شهدای ۱۵ خرداد و شهید را در درگاه خداوند بسیار والا دانست و گفت: شجاعت شهدای ۱۵ خرداد در میان خفقان آن زمان با آن حرکت باعث شد امثال شهید سلیمانی ها بوجود بیایند که شجاعت و دلاوری هایش دنیا را به حیرت آورد و می‌بینیم در تظاهرات کشور آمریکا تمثال حاج قاسم سلیمانی در دست معترضان دیده می شود.


محمودی بیان کرد: ۵۷ سال پیش شما شهدای ۱۵ خرداد غریبانه دفن شدید اما حالا ببینید چگونه خون های شما نهال انقلابی را آبیاری کرد که هیچ تهدیدی نمی تواند خدشه ای بر آن وارد کند و کشتی های نفتی بدون ترس از ایران وارد قاره آمریکا شده و به مقصد می رسند.


در ادامه برنامه حاج آقا فرخ از شاهدان عینی ۱۵ خرداد گفت: ۱۵ خرداد یه حرکت و تشخیص بموقع بود که اگر نمی شد ما انقلاب و این عظمت را نداشتیم و متاسفانه ۱۵ خرداد بخوبی شناخته نشده است.

کد خبر 935456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha