توزیع ۴۵ هزار ماسک رایگان میان شهروندان اندیمشکی

مدیر کانون قائمیه اندیمشک با اشاره به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک توسط این کانون در پی شیوع ویروس کرونا گفت: در این کارگاه با همکاری گردان حمزه سیدالشهدا (ع) و گروه جهادی شهدای مدافعان حرم طی ۲ مرحله ۴۵ هزار ماسک تولید و میان شهروندان توزیع شد.

«حجت‌الاسلام مجید عطایی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، در خصوص نقش مساجد اظهار کرد: مساجد از صدر اسلام به‌عنوان مراکزی فرهنگی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و دفاعی بوده‌اند و تمام برنامه‌های توسعه دین نیز در ابعاد مختلف در این مراکز برگزار شده‌اند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری قائمیه مسجد حضرت قائم (عج) اندیمشک خاموشی و تعطیلی مساجد را به خاموشی دین تشبیه کرد و افزود: با توجه به اینکه هر دین، مذهب و مکتبی نیاز به پایگاه مردمی جهت تبلیغات خود دارد، مساجد نیز سنگری دفاعی و نشر تبلیغات اسلامی هستند که این از برنامه‌ها و پیشرفت‌های اسلامی است.

 

وی اذعان داشت: مساجد در جریان پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی را ایفا کردند و با توجه به اینکه به‌عنوان پایگاه انقلابیون بودند، طاغوت با افکار متفاوتی که داشت نتوانست در این پایگاه‌ها نفوذ کند.

 

حجت‌الاسلام عطایی با بیان اینکه مساجد یکی از پشتوانه‌های مهم جنگ تحمیلی و اکنون انقلاب اسلامی هستند تصریح کرد: مساجد نقش موثری را در حوادث، بحران‌های اقتصادی و تهاجمات فرهنگی و نظامی دشمنان به اسلام و ایران بر عهده دارند.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک توسط کانون قائمیه اندیمشک در پی شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: در این کارگاه با همکاری گردان حمزه سیدالشهدا (ع) و گروه جهادی شهدای مدافعان حرم طی ۲ مرحله ۴۵ هزار ماسک تولید و به‌صورت رایگان میان شهروندان توزیع شد.

 

مدیر کانون قائمیه اندیمشک به دیگر اقدامات این کانون در راستای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و ادامه داد: عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر و مناطق مختلف شهرستان اندیمشک به‌وسیله تراکتور و سمپاش‌های دستی اجرا شد.

 

وی بیان کرد: با توجه به بازگشایی مساجد، فعالیت‌های مسجد حضرت قائم (عج) از جمله اقامه نماز، برنامه‌های فرهنگی، گروه‌های قرآنی، مداحی و اردویی، برگزاری مسابقات متنوع و کتابخوانی از سرگرفته شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام عطایی با تاکید بر لزوم برپایی نماز جماعت در مساجد به‌صورت مستمر اضافه کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و شرح مقدس دین مبین اسلام پایه تمامی امور نماز است که باید توجه بیشتری به آن شود.

 

وی افزایش بودجه و اختصاص امکانات و تجهیزات را مختلف از نیازهای ضروری مساجد برشمرد و گفت: با توجه به اینکه مساجد بستری مناسب برای تقویت و پرورش نیروهای خبره و مومن هستند، لازم است که مسئولان و دانشگاه‌ها ارتباط خود را با آنها بیشتر کنند.

 

مدیر کانون قائمیه اندیمشک برگزاری کلاس‌هایی همچون مداحی، قرآن، احکام، اردویی و اشتغالزایی را از فعالیت‌های واحد خواهران این کانون برشمرد و خاطر نشان کرد: در مسئله اشتغالزایی بیش از ۳۵ نفر در واحدهای خیاطی و سبزی خردکنی مشغول به فعالیت هستند و پس از کاهش شدت ویروس کرونا، تولید رب‌گوجه نیز آغاز می‌شود.

 

وی یاد آور شد: در سیل سال ۹۸ کانون قائمیه اندیمشک اقدام به توزیع روزانه بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ پرس غذا میان مردم مناطق سیل زده کرد و به ارائه خدماتی همچون توزیع کمک‌های اولیه و البسه در این مناطق پرداخت.

 

کد خبر 935498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha