مدیر ناتوان نباید در آبادان مسئولیت بگیرد

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور خواستار عدم مسئولیت‌پذیری مدیران ناتوان در آبادان شد و گفت: قدم برداشتن برای مردم آبادان افتخار است و مدیری که در این شهر توان کار کردن را ندارد نباید مسئولیت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور» شامگاه (جمعه ۱۶ خرداد) در نشست با شیوخ عرب، بزرگان و جوانان آبادان ضمن تبریک به‌مناسبت آغاز زعامت و امامت آیت‌الله خامنه‌ای، با بیان اینکه مردم آبادان در این ۴۱ سالی که از انقلاب می‌گذرد همواره در تمام صحنه‌های ملی، مذهبی، منطقه‌ای و بین‌المللی حضور داشته‌اند اظهار کرد: مردم این منطقه همواره حمایت خود را از اسلام، انقلاب، ولایت و نظام به اثبات رسانده‌اند و وفاداری خود را به مکتب، آرمان‌های انقلاب و اسلام راستین شیعی کوتاهی نکردند و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز از مردم این دیار به نیکی یاد کرده‌اند.

 

امام جمعه آبادان قدم برداشتن برای مردم آبادان را افتخار دانست و افزود: هر کسی بخواهد برای مردم قدمی بردارد، باید برای خودش این اصل را افتخار بداند و به تعبیر رهبر انفلاب این نیز یکی از نعمت هایی است که خدا به انسان عنایت کند تا خدمتگذار  چنین مردمی شایسته و بزرگوار باشد؛ زیبایی، اجر و اثر این خدمت را نمی‌توان با هیچ قلمی نوشت.

 

وی با اشاره به اینکه مردم آبادان علیرغم همه محرومیت‌ها، کمبودها و هجمه‌هایی که وجود دارد، آفریننده بزرگترین افتخارات هستند تصریح کرد: این مردم با وطن‌دوستی، ایمان، اعتقاد، عشق به اسلام و اهل‌بیت (ع) علیرغم همه سختی‌هایی که وجود داشت هیچگاه در مقابل بیگانگان تن به ذلت ندادند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور از وجود بزرگترین حسینیه‌ها در شهرستان آبادان خبر داد و اضافه کرد: بزرگترین جلسات مذهبی در این منطقه برگزار می‌شود، بزرگترین مراسمات استقبال از اربعین حسینی چه در شلمچه، چه در آبادان، چه در عراق و کربلا توسط مردم این منطقه ایجاد می‌شود.

 

وی خواستار عدم مسئولیت‌پذیری مدیران ناتوان در آبادان شد و ابراز کرد: مدیری که نمی‌تواند کار کند و در خدمت به مردم این منطقه ناتوان است نباید در این شهر مسئولیت بگیرد، اگر کسی بتواند در آبادان خدمت کند در اثر خدمت به این مردم است که عزت پیدا می‌کند.

 

امام جمعه آبادان اذعان داشت: به اندازه‌ای که خارج از این مرزها برنامه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، هویتی، ملی و مذهبی و ... انجام می‌دهند اما مرزداران و مرزبانان این مرز و بوم علیرغم همه این‌ها و همه امکانات که مردم آبادان در محرومیت قرار دارند در قله افتخار و عزت‌آفرینی واقع شده‌اند.

 

وی بر حمایت از مطالبه‌گری به‌حق تاکید کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها عنوان کردند که مطالبه‌گر باشید، در همه جا بر این نکته تاکید شده که حق مردم آبادان محروم شدن از ابتدایی‌ترین امکانات نیست، برای شناسایی و رسیدگی به مشکلات آبادان نیاز به مشورت با بزرگان، جوانان و گروه‌های مردم نهاد است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور عنوان کرد: متاسفانه برخی در فضای مجازی انتقادها و مطالبه‌گری هایشان را بر اساس مشکلات شخصی بیان می‌کنند، این مطالبه‌گری نیست، خود ما باید حرکت کنیم و در کنار یکدیگر باشیم، مقام معظم رهبری در زمینه مطالبه‌گری فرمودند مطالبه‌گری را با پرخاشگری، خشونت و دعوا همراه نکنید تا بتوان کار را پیش برد.

 

وی با بیان اینکه گروه‌های مردم نهاد دارای ظرفیتی هستند که با استفاده از آنها می‌توان در جهت رفع مشکلات شهر قدم برداشت تصریح کرد: اگر مشکل معیشتی و اقتصادی مردم حل شود، شاهد سرقت و دزدی در آبادان نخواهیم بود، لذا فعال شدن شهرک‌های صنعتی در آبادان می‌تواند باعث ایجاد اشتغال بیش از پنج‌هزار نفر در این شهرستان شود.

 

امام جمعه آبادان مقاومت آبادان در دوران دفاع مقدس را عامل آزادسازی خرمشهر دانست و اضافه کرد: اگر آبادان به تصرف دشمن درمی‌آمد؛ خرمشهر، اهواز و سایر نقاط کشور نیز به دست متجاوزگران رژیم بعث عراق می‌افتاد.

 

وی شهدای دوران جنگ تحمیلی و مدافعان حرم را سند افتخار این منطقه دانست و افزود: بارها و بارها در جلسات مختلف اعلام کردیم که حق مردم آبادان این نیست، تاکنون در هیچ جلسه‌ای نشده که از موضوعات و مشکلات آبادان گذر کنم و به گوش مسئولان نرسانم.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور در پایان خطاب به شیوخ آبادان یاد آور شد: ما دست یاری را به سوی همه بزرگواران دراز می‌کنیم و باید از ظرفیت نهاد امام جمعه و ادارات استفاده کنیم تا بتوانیم سنگ بنای مستحکمی را برای آبادان و آبادانی‌ها بگذاریم.

 

در این نشست بزرگان و شیوخ حاضر ضمن قدردانی و تشکر از زحمات امام جمعه آبادان در مسیر مطالبه‌گری خواستار حمایت و ادامه این مسیر برای آبادی آبادان شدند و اظهار داشتند: عشایر، شیوخ و مردم عرب خوزستان همیشه در صحنه‌های مختلف حاضرند و همواره پشتیبان ولایت و در خط مقدم مبارزه با دشمنان هستند.

 

کد خبر 935607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha