عملیات جستجوی ۲ مفقودی شناور بهبهان ادامه دارد

اسعدی از ادامه عملیات امداد و نجات برای جستجوی ۲ مفقودی شناور غرق شده بهبهان در آب‌های کشور عراق خبر داد.

«نورالله اسعدی» صبح امروز (شنبه 17 خرداد) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه همچنان ۲ نفر از خدمه شناور بهبهان مفقود هستند اظهار کرد: پس از اعلام حادثه شناور بهبهان، عملیات امداد و نجات از سوی دولت عراق آغاز شد و نیروهای عراقی توانستند جان چهار نفر از خدمه این کشتی را نجات دهند.

 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: متاسفانه در این سانحه یک نفر از هموطنان ما جان خود را از دست داد و ۲ نفر دیگر از خدمه این شناور که یکی از آنها ایرانی و دیگری تبعه کشور هند است همچنان مفقود هستند، اما گروه‌های امداد و نجات ایران و عراق در حال جستجو هستند.

 

وی تصریح کرد: دیروز صبح یک فروند شناور ناجی به محل حادثه اعزام شد و یک شناور ناجی دیگر نیز عصر دیروز به دهانه خور عبدالله در آب‌های عراق رسیده است، هر کدام از این شناورها دارای تجهیزات کامل و 6 خدمه هستند که برای عملیات امداد و نجات خدمه شناور باری بهبهان و همچنین پیدا کردن ۲ خدمه مفقود شده این کشتی با هماهنگی دولت عراق در محل سانحه مستقر شده‌اند.

 

اسعدی از درخواست هلی‌کوپتر امداد و نجات برای پیدا کردن ۲ مفقودی کشتی بهبهان خبر داد و اضافه کرد: این موضوع نیاز به هماهنگی دولت عراق داشت که رایزنی‌هایی در این زمینه صورت گرفت اما متاسفانه به‌دلیل شرایط جوی آب و هوا این امکان برای پیدا کردن ۲ خدمه مفقود شده ایجاد نشد.

 

وی به اعزام گروهی از کارشناسان برای بررسی علت سانحه این شناور غرق شده اشاره کرد و یاد آور شد: به محض اطلاع از این سانحه گروهی از کارشناسان این اداره کل را به محل حادثه اعزام شدند که امروز به خور عبدالله می‌رسند و پس از هماهنگی با دولت عراق و اخذ مجوز برای نزدیک شدن به کشتی بهبهان علت سانحه را بررسی خواهند کرد.

 

کد خبر 935609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha