کانون های مساجد با تمرکز بر روی فرهنگ جهاد در راستای جهش تولید در کشور گام بردارند

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما از کانون های فرهنگی و هنری مساجد توقع کار اقتصادی نداریم، گفت: کانون های فرهنگی و هنری با تمرکز بر روی فرهنگ جهاد در راستای جهش تولید در کشور گام بردارند.

حجت الاسلام «حسن شجاعی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مردمی کردن اقتصاد و تحقق شعار جهش تولید گفت: یکی از مشکلات و آفات کشور ما جدایی حوزه های مختلف تخصصی از همدیگر است یعنی اگر می خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم، کار اقتصادی را از آن جدا می کنیم و از این حوزه باز می مانیم یا اگر می خواهیم کار اقتصادی انجام دهیم از آثار زیان بار فرهنگی آن غافل می شویم.

 

 

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای حل این معضل ساختاری باید فکر اساسی شود. ما هم در نگرش ها در این رابطه مشکل داریم و هم ساختارهایمان مبتنی بر تفکیک حوزه های تخصصی طراحی و چیده شده است و این باعث بسیاری از مشکلات می شود.

 

وی تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از پایگاه های فرهنگی و دینی کشور هستند که به شدت می توانند در این راستا راهگشا باشند. یکی از سرفصل های کانون ها در مساجد باید این باشد که در زمینه فرهنگ اقتصادی فعال شوند. ما توقع کار اقتصادی از کانون ها نداریم اما این توقع را داریم و این را وظیفه کانون ها می دانیم که در این جهت یعنی در رابطه با کار فرهنگی اقتصادی با محوریت مساجد وارد عرصه شوند.

 

وی تصریح کرد: کانون ها باید با تمرکز بر روی فرهنگ جهاد و فرهنگ اقتصادی وارد کار شوند چرا که در آموزه های دینی ما همواره بر روی فعالیت و کار و تلاش تاکید شده است. متاسفانه ما ایرانی ها به گونه ای تربیت شده ایم که خیلی اهل کار نیستیم و به بی تحرکی در برخی امور عادت کردیم، این در حالی است که فرهنگ اسلامی و ایرانی فرهنگ کار و تلاش است. اگر کانون ها و فعالان فرهنگی با محوریت مساجد بر روی فرهنگ اقتصادی متمرکز شوند، می توانند آن سهمی را که در جهش تولید و اقتصاد مقاومتی می توانند داشته باشند، ایفا کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: تمامی این امور بستگی به همت مسئولان در کانون های فرهنگی و هنری و همچنین سایر نهادهای فرهنگی که در مساجد فعالیت می کنند، دارد که امیدواریم با همت و تلاش آنها در سال جهش تولید شاهد تحولاتی در این حوزه باشیم./

کد خبر 935648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha