شمار مبتلایان به کرونا در استان اردبیل به رقم ۳۰۰۵ نفر رسید

حبیب زاده گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته با ثبت ۴۵ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا، مجموع مبتلایان به این بیماری در استان اردبیل به رقم ۳۰۰۵ نفر رسید.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طی 24 ساعت گذشته با ثبت 45 بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا، مجموع مبتلایان به این بیماری در استان اردبیل به رقم 3005 نفر رسید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: آزمایشگاه تست بیماری کرونا در استان طی 24 ساعت گذشته آزمایش 45 نفر دیگر را مثبت اعلام کرد.

 

این مقام مسئول افزود: تاکنون 2033 نفر از بیماران مبتلا در استان بهبودی کامل را به دست آورده اند و از مراکز درمانی استان ترخیص شده اند.

 

حبیب زاده خاطر نشان کرد: هم اکنون 106 بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که 38 نفر از آنها در بخش ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

 

وی اعلام داشت: طی 24 ساعت گذشته هیچ گزارشی از فوت بیماران کرونا در استان گزارش نشده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: هیچ یک از شهرستان ها در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا نیستند اما در شهرستان های اردبیل، سرعین، مشگین شهر و پارس آباد وضعیت زرد است و مردم با مراقبت های ویژه باید مراقب باشند که این وضعیت به حالت قرمز تبدیل نشود.

 

حبیب زاده یادآور شد: وضعیت سفید به معنی پایان کرونا نیست و شهروندان باید مراقبت های سلامتی و بهداشتی را همچون گذشته مراعات کنند تا شیوع بیماری در این مناطق آغاز نشود.

 

وی اظهار داشت: سیر نزولی مبتلایان در استان آغاز شده اما این به معنی پایان شیوع بیماری کرونا نیست و مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان باید مراعات شود.

کد خبر 935769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha