با پرداخت خمس ما امانتدار و امین امام زمان(عج) هستیم

امام جمعه موقت تهران گفت: وقتی ما خمس خود یعنی سهم امام را پرداخت می‌کنیم یعنی اینکه با امام زمان(عج) شریک هستیم و حضرت سهمی در مال ما دارند و این افتخار برای ما است که امام در اموال ما سهم دارد و ما امانتدار و امین حضرت هستیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» در جلسه درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) که به صورت مجازی برگزار شد، به شرح دعای ۴۴ امام سجاد(ع) پرداخته و گفت: امام سجاد(ع) در این دعا از خدای متعال درخواست می‌کنند که اموال ما از «تبعات» یعنی عقبه وزر و وبال پاک شود.

وی افزود: مال انسان نباید فتنه به پا کند، وراث را به جان هم اندازد، سبب قطعِ رحم شود، یا منشأ گناه در جامعه شود، امروز برخی مال خرج می‌کنند و فرهنگ جامعه را به هم می‌ریزند و وسیله‌ گناه برای جوان‌ها فراهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین صدیقی با بیان اینکه باید اموال ما در مسیر درست مصرف شود که برای آخرت ما عواقب ناگوار نداشته باشد، عنوان کرد: ما می‌توانیم با خارج کردن واجبات مالی از اموال خود آن را تطهیر کنیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خدای متعال در اموال بندگان خود شریک قرار داده است، وقتی شما از مالی بهره و سود می‌برید، خمس مال شما برای خدای متعال است که به وسیله آن برای شما برکت قرار می‌دهد.

 وی با بیان اینکه شریک کردن خداوند در اموال خود افتخار بزرگی است، ابراز کرد: وقتی ما خمس خود یعنی سهم امام را پرداخت می‌کنیم یعنی اینکه با امام زمان(عج) شریک هستیم و حضرت سهمی در مال ما دارند، و این افتخار برای ما است که امام در اموال ما سهم دارد و ما امانتدار و امین حضرت هستیم.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین صدیقی با بیان اینکه زکات هم مال خدای متعال است، اظهار کرد: هر چه در عالم وجود دارد مالک آن خدای متعال است، همه مردم به ویژه فقرا و مستمندان عیال الهی هستند، خدای متعال اموال خود را همچون امانت به اغنیاء داده که آنها را درباره بخشش به فقرا و مستمندان امتحان کند.

امام جمعه موقت تهران درباره طهارت مال، گفت: هرکس زکات یا خمس مال خود را نپردازد مال او حرام می‌شود، و چنین شخصی در حال غصب مال امام زمان(عج) است.

وی با بیان اینکه یکی از رذایل اخلاقی بخل است، عنوان کرد:‌ بخل حجابی است که انسان را از خدای متعال دور می‌کند، بخیل برای مردم همچون شوره‌زار خیر و برکت ندارد، کلید بهشت با ایثار است که بخیل آن را ندارد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین صدیقی با بیان اینکه گذشت از حرام‌ها مال و جان انسان را پاک می‌کند، اظهار کرد: پرداخت واجبات مالی صفت انفاق و ایثار را در انسان ایجاد می‌کند که در مقابل بخل قرار دارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: حب دنیا راس همه خطاها است که با ایثار و انفاق این حالت در انسان کاهش می‌یابد.

کد خبر 935771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha