مسجد جامع وین فعال در امور سیاسی اجتماعی کشور اتریش

این مسجد فراتر از یک مرکز اسلامی مذهبی در کشور به شمار می رود و حتی در تصمیمات سیاسی اجتماعی کشور نیز حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، کشور اتریش از سده های گذشته محل تلاقی فرهنگ ها و ملیت های مختلف بوده است. در این کشور بیشتر مردم مهاجران خارجی هستند که با فرهنگ و ادیان مختلف در این کشور زدگی می کنند. بیش از 40درصد شهروندان اتریشی دارای ملیت های خارجی هستند. اکثر مسلمانان این کشور در طول دهه 60 میلادی از کشورهای مختلف وارد این کشور شدند و در حال حاضر دومین دین رسمی اتریش اسلام است.

 

مرکز اسلامی شهر وین تقریباً مرکز اصلی تجمع و فعالیت های مسلمانان در اتریش است که اولین بار در سال 1968 تاسیس شد. این مرکز با حضور وزیر خارجه وقت اتریش ، کورت والدریم فعالیت های مذهبی خود را به طور رسمی در اتریش آغاز کرد و تا کنون مرجع رسمی مراجعه مسلمانان و رسیدگی به امور و مشکلات آنها بوده است.

 

مسجد جامع اتریش یکی از معدود مساجد اروپاست که دارای مناره های بلند و گنبد است. مناره این مسجد 32 متر ارتفاع دارد و گنبد آن تا ارتفاع 16 متری گسترش یافته است.

 

هزینه ساخت این مسجد بخشی از سوی دولت اتریش و بخشی از کمک های مردمی تامین شده است. در این مسجد کتابخانه، دفاتر فعالیت های جانبی، کلاس های درس عربی و قرآن، محل سکونت موقت برای مسافران و میهمانان در نظر گرفته شده است.

 

مسئولان انجمن اسلامی و مرکز اسلامی وین که مسجد جامع این کشور نیز محسوب می شود اعتقاد دارند این مسجد فراتر از یک مرکز اسلامی مذهبی در کشور به شمار می رود و حتی در تصمیمات سیاسی اجتماعی کشور نیز حضور دارد.

کد خبر 936087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha