تظاهرات ضد نژادپرستی در لندن به خشونت کشیده شد

تظاهرات ضد نژادپرستی در بریتانیا پس از جمع شدن هزاران معترض در لندن به خشونت کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «رویترز»،تظاهرات ضد نژادپرستی در بریتانیا پس از جمع شدن هزاران معترض در لندن به خشونت کشیده شد.

 

تظاهرکنندگان به خیابان های لندن آمدند تا در پی کشته شدن «جرج فلوید»،سیاه پوست آمریکایی در «مینیاپلیس» آمریکا صدای خشم خود را به گوش دولتمردان برسانند.

 

پس از یک روز تظاهرات مسالمت آمیز در لندن تعدادی از تظاهرکنندگان در نزدیکی محل اقامت «بوریس جانسون»،نخست وزیر انگلیس در «داونینگ استریت» با پلیس درگیر شدند.

 

پیش از آن هزاران معترض در مقابل سفارت آمریکا در ساحل جنوبی رودخانه «تامس» در حالی که پلاکاردهای ضد نژادپرستی در دست داشتند دست به اعتراض علیه خشونت پلیس زدند.

 

هزاران تظاهرکننده هم در میدانی در مقابل پارلمان بریتانیا در حالی که پلاکاردهای «زندگی سیاهان اهمیت داد» را در دست داشتند ،تجمع کردند.

 

«عایشه پمبرتون»،معلم 39 ساله یکی از مدارس ابتدایی در این باره گفت: من در حمایت از سیاه پوستانی که سال های سال است با آنها بدرفتاری می شود به اینجا آمده ام و معتقدم که وقت تغییر فرا رسیده است.

 

«کنا دیوید» ،کارشناس آی تی و یکی دیگر از معترضان در این باره گفت: انگلیس هم در آزارهای نژادپرستانه مقصر است و باید رفتار خود را در این زمینه اصلاح کند.

 

ده ها هزار تظاهر کننده در مرکز لندن نیز شعار « نه به پلیس نژادپرست» را سر داده بودند.

کد خبر 936154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha