بخش عمده گندم شرق گلستان توسط بخش خصوصی خریداری شد

مهاجر با تأکید بر اینکه کشاورزان گندم خود را به مراکز خرید دولتی تحویل دهند، گفت: بخش عمده ای از گندم شرق گلستان توسط بخش خصوصی خریداری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مختار مهاجر» عصر امروز(یکشنبه ۱۸ خرداد) در گفتگو با خبرنگاران از برداشت 40 درصدی گندم از مزارع گنبدکاووس خبر داد و اظهار کرد: کشاورزان بخش عمده ای از محصولات خود را به مراکز خصوصی و غیر دولتی تحویل دادند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه بیش از 350 هزار هکتار گندم در استان کشت شده است، ادامه داد: متأسفانه خرید گندم توسط بخش خصوصی افزایش پیدا کرده است و طبق بخشنامه دولت کشاورزان محصول خود را برای خرید تضمینی باید به دولت تحویل دهند.

 

مهاجر بیان کرد: متأسفانه شاهد هستیم بخش خصوصی و واسطه ها وارد میدان خرید گندم شدند و در حالی که برداشت گندم گنبدکاووس و شرق استان در حال اتمام است بخش عمده ای از این گندم ها به بخش خصوصی فروخته شده است.

 

وی از کشاورزان درخواست کرد گندم خود را به کارخانجات و مراکز خرید دولتی تحویل دهند و بیان کرد: 110 هزار هکتار گندم در گنبدکاووس کشت شده و پیش بینی می شود 310 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

 

کد خبر 936305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha