پایش بانک های شهرستان جهرم از حیث رعایت اصول بهداشتی

ارجمند گفت: بانک های سطح شهرستان جهرم در راستای رعایت اصول بهداشتی از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، مورد پایش قرار می گیرند.

«سیدمجید ارجمند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: با توجه به شيوع بالاي كرونا ويروس در ايران وضعيت زرد شهرستان جهرم،  تمامی بانک ها می بايست بيش از پيش اصول بهداشتی را رعايت كنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تاکید براینکه برای مقابله با كرونا ويروس بانک ها موظف هستند از حضور مراجعه کنندگان به تعداد زیاد در بانک جلوگیری كنند، افزود: باید دربانک ها نوبت دهی به صورت نوبت الكترونيک داده شود.

 

وی با اشاره به اینکه براي جلوگيري از ازدحام و جمعيت در بانك ها بايد پس از اتمام کار هر مراجعه كننده، ارباب رجوع بعدي وارد بانك شود، بیان کرد: رعایت بهداشت فردی و تهیه و استفاده از ماسک و دستکش جهت کارکنان بانك ها و تا حد امکان تشویق مراجعه کنندگان به استفاده از ماسک و دستکش الزامی است.

 

ارجمند با اشاره به اینکه نظافت و گندزدایی مرتب و روزانه کلیه سطوح با ماده گندزدای بسيار مورد تاکید است، بیان کرد: تهيه ماده ضد عفونی کننده دست به تعداد مناسب جهت کارکنان و مراجعین و نصب در مکان مناسب الزامي است.

 

وی با اشاره به لزوم ثبت نام در سامانه غربالگری وزارت بهداشت و بررسی روزانه شاغلان، تصریح کرد: باید به رعايت فاصله ايمن بين مشتريان، كاركنان به میزان حداقل یک متر توجه شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه نظافت و گندزدایی مرتب کیبورد دستگاه عابر بانک (روزانه پنج بار) الزامی است، گفت: تهیه سطل زباله دردار پدالی، استفاده از کیسه زباله و دفع بهداشتی روزانه زباله و حذف آبسرد کن جهت جلوگیری از انتقال کرونا ویروس ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه در بانک ها باید حتی المقدور از استامپ مشترک استفاده نشود و در صورت نیاز امکانات گندزدایی دست وجود داشته باشد، بیان کرد: فرم های بانکی باید از معرض دست مشتریان برداشته و توسط متصدی باجه ارائه شود.

 

ارجمند با تاکید بر اینکه عدم استفاده از خودکار مشترک برای مراجعین الزامی است، اظهار کرد: برای پيشگيری از كرونا ويروس وجود تهویه مناسب ضروری و به عدم استعمال دخانیات در محيط بانک ها به طور جد توجه شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی نكات بهداشتی در قالب نامه ای از سوی دانشگاه علوم پزشكي جهرم به همه بانک های شهرستان ارسال شده و بانک ها توسط بازرسان معاونت بهداشتی پايش می شوند.

 

کد خبر 936307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha