در انتخاب روسای کمیسیونها به اصل تخصص محوری توجه کنید

محمدی نوری با بیان اینکه در مجالس قبل دیده شده که یک پزشک به عنوان رییس کمیسیون عمران انتخاب شده بود، گفت: در انتخاب روسای کمیسیونها به اصل تخصص محوری توجه کنید

«محمد جواد محمدی نوری» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان با اشاره به پایان روند اعتبارنامه ها از تحقق کارآمدی مجلس به عنوان انتظار عمومی ملت یاد کرد  و گفت: تلاش پیدا و پنهان برخی نمایندگان در جهت کسب‌کرسی ریاست کمیسیونها و موجب می شود تا نگرانی از عملکرد مجالس قبل یادآوری شود. چشم و دل مردم و امید آنان در شرایط ویژه و بحرانی کنونی زدودن تمام اشتباهات و خطاهای دوره قبل است.

 

دبیرجبهه پیشرفت رفاه و عدالت افزود: در مجالس قبل دیده شده که یک پزشک به عنوان ریس کمیسیون عمران انتخاب شده بود، این اقدامات و انتخابهای غلط و بی ثمر در حقیقت خیانتی بود که به ملت روا شد‌.

 

محمدی نوری تصریح کرد: دلیلی ندارد فردی که سنخیت تجربی و تحصیلی و تخصصی‌به موضوعی ندارد بی حساب وارد کمیسیونهای تخصصی مجلس شوند چرا که آفت بی عرضگی و عدم نظارت بهینه نه تنها موجب فساد دستگاه اجرایی مرتبط می شود بلکه دودش توی چشم ملت می رود.

 

دبیرجبهه پیشرفت رفاه و عدالت افزود: اکنون ملت انتظار دارند انتخاب روسای کمیسیونها با اصل تخصص محور همراه شود و به یقیین با چنین ابزاری هم دولت اجرایی حساب کار دستشان می آید و هم نظارت مفید و موثر باعث تحول ساختاری در عملکرد وزارتخانه همسو می شود.

 

محمدی نوری تاکید کرد: همانطوریکه با شعار تغییر و تحول و با هدف تجلی امید به زندگی مجلس یازدهم شروع به کار کرد از نمایندگان مجلس نیز خواستار توجه و دوری از هرگونه لابی گری فساد آلود برای تصاحب کرسیهای کمیسیونها هستیم و این امر را نه تنها به ضرر خودشان بلکه به ضرر جامعه بیمار فعلی می دانیم.

 

محمدی نوری انتخابات همراه با دقت لازم نمایندگان در برخی کمیسیونها همچون اقتصاد، امنیت ملی ، عمران ،انرژی ، برنامه و بودجه و صنایع را مهمترین رویداد مجلس یازدهم از منظر قضاوت عمومی دانست و بر هم افزایی نمایندگان ملت برای تسریع در برنامه ریزی کوتاه مدت در جهت حل مشکلات معیشتی مردم تاکید ورزید/.

کد خبر 936326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha