نویسندگان برگزیده گناوه در نخستین دوره انتخاب کتاب سال استان بوشهر تجلیل شدند

آیین تجلیل از ۳ نویسنده برگزیده شهرستان گناوه در نخستین دوره انتخاب کتاب سال استان بوشهر به همت فرماندار، اداره فرهنگ و ارشاداسلامی و شورای اسلامی شهر و جشن فرهنگ گناوه برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از بوشهر، روز یکشنبه (18 خرداد) آئین تجلیل از ۳ نویسنده برگزیده شهرستان گناوه در نخستین دوره انتخاب کتاب سال استان بوشهر در ساختمان فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

«غلامرضا مهرجو» نیز در این آیین با بیان اینکه معرفی و برجسته کردن عملکرد و موفقیت‌های نویسندگان شهرستان الگویی برای جوانان و باعث افزایش سرانه مطالعه کتاب خواهد شد اظهار داشت: شهرستان  گناوه تنها نباید به صرف تجاری بودن معرفی شود بلکه در حوزه فرهنگی و هنری اشتهار و قابلیت های زیادی دارد که باید  نمود و تجلی پیدا کند.

 

فرماندار گناوه با تاکید بر اینکه در زمینه موفقیت هنرمندان شهرستان در رویدادهای فرهنگی نظیر نخسیتن دوره انتخاب کتاب سال استان باید موجی در جامعه ایجاد کنیم تا همه بدانند کارهای بزرگ فرهنگی در منطقه  اتفاق می‌افتد تصریح کرد: این شهرستان قابلیت و استعدادهای زیادی به خصوص در عرصه فرهنگی و هنری از جمله نویسندگی کتاب دارد که باید زمینه و بستر لازم برای  آنان فراهم تا شکوفا و بروز کنند.

 

وی تصریح کرد: هرچه بتوانیم در حوزه فرهنگی و اجتماعی بیشتر کارکنیم، این حوزه تاثیرگذارتر و کارایی بیشتری خواهد داشت.

 

مهرجو افزود: باتوجه به اینکه بخشی از علل آسیب‌های اجتماعی که دامنه وسیعی دارد به حوزه فرهنگی مرتبط می شود باید در این عرصه بیشتر تلاش و همت کنیم.

 

«علیرضا سبحانی» نیز در این آین با اشاره به اینکه نخستین دوره انتخاب کتاب سال استان بوشهر با هدف شناسایی آثار و نویسندگان استانی، حمایت و تجلیل از نویسندگان مولفان و ایجاد انگیزه بین نویسندگان جوان در اردیبهشت امسال در بوشهر  برگزار شد بیان کرد: در این دوره ه پس از داوری ۹۵ کتاب در مرحله نخست ۱۰ عنوان به مرحله دوم راه یافتند که پس از ارزیابی دقیق و علمی هر اثر توسط حداقل ۲ نفر از داوران، چهار عنوان کتاب به عنوان برگزیده و ۶ عنوان شایسته تقدیر شناخته شد

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی شهرستان گناوه با اشاره به درخشش نویسندگان گناوه ای در نخستین دوره انتخاب کتاب سال استان بوشهر بیان کرد:  محمد مظفری ، غلامحسین دریانورد و جهانشیر یاراحمدی  ۳ نویسنده این شهرستان در این رویداد مهم فرهنگی  خوش درخشیدند و حایز رتبه برتر شدند.

 

وی افزود: در بخش هنرهای نمایشی ، کتاب "تعزیه و تعزیه‌خوانی در بوشهر" تالیف جهانشیر یاراحمدی، بخش مستندنگاری کتاب "جلوه‌های نمایشی جنگ‏‫" با نگاهی به رفتار، گفتار و نوشتار رزمندگان تالیف غلامحسین دریانورد به عنوان برگزیده و دربخش هنر (هنرهای نمایشی) کتاب "ادبیات نمایشی در بوشهر" تالیف جهانشیر یاراحمدی، کتاب  "بوشهر سرزمین آئین و مراسم" تالیف محمد مظفری ، بخش شعر معاصر کتاب "نهنگ سپید" سروده غلامحسین دریانورد شایسته تقدیر معرفی شدند.

 

در این آئین از سه نویسنده کتاب تجلیل و هدایایی از طرف فرماندار، اداره فرهنگ و ارشاداسلامی و  شورای اسلامی شهر و جشن فرهنگ گناوه به آنان اعطا شد.

 

 

کد خبر 936424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha