باید در دولت و هیئت حاکمه آمریکا تغییرات اساسی انجام شود

بنجامین با اشاره به اینکه باید در دولت و هیئت حاکمه آمریکا تغییرات اساسی انجام شود، گفت: سیاست‌های تبعیض آمیز نژادی نباید وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «میدیا بنجامین» شب گذشته (یکشنبه 18 خرداد) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما در بررسی اعتراضات اخیر در آمریکا با اشاره به اینکه سیاست‌های تبعیض آمیز نژادی نباید وجود داشته باشد، گفت: باید در دولت و هیئت حاکمه آمریکا تغییرات اساسی انجام شود.

 

فعال حقوق بشر آمریکایی در ادامه به بررسی خواسته های معترضان در آمریکا پرداخت و با اشاره به اینکه بهانه خواسته‌هایی که معترضان در شهر‌های مختلف آمریکا دارند با کشتن تأسف بار «جورج فلوید» آغاز شد، افزود: اعتراضات مدنی سراسر شهر‌های آمریکا، بازگو کردن عقده ها، ناراحتی‌ها و نگرانی‌های همه جامعه آمریکا نه فقط سیاهان در قبال سیاست‌های آمریکا است.

 

وی با بیان اینکه مردم آمریکا از اقدامات دولت ترامپ عصبانی هستند درباره علت گسترش اعتراضات همه ایالت‌های آمریکا اینگونه توضیح داد: سیاهان در جامعه آمریکا می‌گویند زحمت می‌کشیم و تلاش می‌کنیم بنابراین انتظار حرمت گذاری اجتماعی و سیاسی را از جانب دولت آمریکا داریم.

 

بنجامین درباره تقاضاهای جامعه سیاهان آمریکا گفت: آنها انتظار دارند حق و حقوق انسانیشان دیده شود در حالی که این حقوق، نادیده گرفته و فراموش شده است. آمریکا کشوری است که انسان‌ها از همه رنگ‌ها در آن زندگی می‌کنند و نباید اجباری باشد که خیابانی برای سفیدپوستان یا سیاهپوستان محدود شود.

 

این فعال حقوق بشر با اشاره به حضور گسترده مردم آمریکا در شهر‌های مختلف گفت: مردم خودجوش در این تظاهرات شرکت کرده اند. سیاست سرکوب و ارعاب دولت آمریکا از این حجم اعتراضات نمی‌تواند جلوگیری کند و عدالت چیزی است که باید برقرار و خواسته شود و در شهر‌های مختلف آمریکا فارغ از هر رنگ و نژادی، حضور معترضان ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه دولت آمریکا کار عملی مناسبی برای پاسخ به خواسته‌های معترضان انجام نداد بلکه ترامپ سعی کرد در توئیت‌های مختلف خود، وضع را بحرانی‌تر کند، گفت: چشم انداز این اعتراضات این است که این تظاهرات ادامه داشته باشد./

کد خبر 936433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha