بازسازی ۲۸ خانه‌ تاریخی ثبتی شهرستان آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل از بازسازی حدود ۲۸ خانه‌ تاریخی ثبتی با هدف احیای هویت شهری و روستایی در دو بخش مرکزی و کویرات این شهرستان خبر داد.

«اسماعیل بایبوردی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل در حاشیه بازدید از عمارت بوم‌گردی مهربانو گفت: شهرستان آران و بیدگل از نظر تعداد اثرهای تاریخی شناسایی شده و ثبتی در استان اصفهان، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: این شهرستان دارای ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است که ۱۴۹ بنا و محوطه تاریخی، آثار طبیعی، اشیای منقول و میراث معنوی تاکنون در فهرست اثرهای ملی حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان به ثبت رسیده است.

 

بایبوردی با بیان اینکه مرمت و حفاظت از خانه‌های قدیمی شهرستان آران و بیدگل می‌تواند به رونق حوزه گردشگری در این شهرستان کمک کند، افزود: در این راستا بازسازی حدود ۲۸ خانه‌ تاریخی ثبتی با هدف احیای هویت شهری و روستایی این شهرستان در دو بخش مرکزی و کویرات انجام شده است.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه این شهرستان مستعد جذب سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است، افزود: در سال ۱۳۹۸ بیش از ۳۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان دیدن کردند.

 

به گفته بایبوردی، شهرستان آران و بیدگل دارای ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز است./

کد خبر 936440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha