۳۰ تخلف در حوزه محیط‌ زیست اندیمشک طی سال جاری

عیدی‌گماری از انجام ۳۰ تخلف در حوزه محیط‌ زیست در سال جاری خبر داد و گفت: این تخلفات در مسائل شکار، صید و آلودگی‌ها صورت گرفته‌اند که در این ارتباط حدود ۱۲ میلیون ضرر وارد شده و خوشبختانه تمام متخلفان از سوی مراجع قضایی محکوم شده‌اند.

«سعید عیدی‌گماری» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تبریک هفته محیط‌ زیست، با اشاره به اینکه محوریت شعار امسال «جهش تولید، حفظ محیط ‌زیست» برای توسعه پایدار ایران نامگذاری شده است اظهار کرد: شالوده این شعار بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری است که در کنار جهش تولید، حفظ محیط ‌زیست و توسعه پایدار نیز باید انجام شود.

 

رئیس اداره محیط‌ زیست اندیمشک با اشاره به شروع به ساخت ساختمان محیط بانی منطقه حفاظت شده چهل‌پا افزود: ساختمان کوچکی در زیستگاه حیاط وحش قرار دارد، اما با توجه به تعداد ماموران و فضای کم آنها، با همکاری پروژه آبرسانی غدیر این ساختمان تکمیل و تجهیز می‌شود و با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در هفته جاری مورد بازدید و کلنگ‌زنی قرار می‌گیرد.

 

وی اذعان داشت: این ساختمان ۱۱۰ مترمربع مساحت دارد، مصالح به کاربرده شده در آن تامین جان محیط ‌بانان را در بر می‌گیرد، از نظر جهتی که انتخاب شده در ارتفاع مشرف بر منطقه است و امواج ناشی از صدای مربوط به شکار اسلحه را برای محیط‌ بانان تامین می‌کند.

 

عیدی‌گماری از انجام ۳۰ تخلف در حوزه محیط‌ زیست در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این تخلفات در مسائل شکار، صید و آلودگی‌ها صورت گرفته‌اند که در این ارتباط حدود ۱۲ میلیون ضرر وارد شده و خوشبختانه تمام متخلفان از سوی مراجع قضایی محکوم شده‌اند.

 

وی عنوان کرد: مواردی آتش‌سوزی از ابتدای سال تاکنون رخ داده که نیروهای محیط‌ زیست همکاری موثری را در اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع دست‌کاشت سد کرخه داشته‌اند و تجهیزات سایر مناطق حفاظت‌شده نیز مورد استفاده قرار گرفتند.

 

رئیس اداره محیط‌ زیست اندیمشک بیان کرد: پایش‌هایی همچون پایش صنایع به‌صورت مستمر صورت می‌گیرند و امسال با توجه به وضعیت پیش‌آمده در پی شیوع ویروس کرونا این پایش‌ها کاهش یافته بودند که خوشبختانه به شکل مجدد رشد می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته جلسه ستاد مدیریت بحران برگزار و فرماندار اندیمشک خواستار حضور گروه‌های مردم نهاد در این جلسه شد ادامه داد: انتظار می‌رود گروه‌های مردم نهاد ضمن مشارکت و حضور در برنامه‌ها، انسجام بیشتری داشته باشند و فعالیت‌های خود را در هفته محیط‌ زیست بیشتر کنند.

 

عیدی‌گماری با اشاره به اینکه در این جلسه درخواست‌هایی از جمله اعتباربخشی به جنگل‌های زاگرس و ارزش‌گذاری فضای سبز ارائه شده است اضافه کرد: آتش‌زدن سهم سرانه فضای سبز دچار افت شدیدی می‌شود و از شهرداری و جهاد کشاورزی خواسته شد که در بحث آتش‌زدن علوفه‌ها و خار و خاشاک پارک‌ها و میادین، هرس را انجام دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه آتش‌زدن بقایای مزارع معایب و ضررهایی را به همراه دارد، برنامه‌هایی از جمله آموزش آئین‌نامه نظام مدیریت سبز انجام می‌شود تا حدی از مصرف زیاد انرژی هم جلوگیری شود.

 

رئیس اداره محیط ‌زیست اندیمشک محیط‌ زیست را یکی از زیربناهای اشتغال برشمرد و گفت: با مجوز محیط ‌زیست امکان استقرار صنایع فراهم می‌شود که در همین راستا در سال جاری بیش از ۲۰ مجوز در ارتباط با صنایع صادر شده است.

 

وی یاد آور شد: طرح تدوین زاگرس از دیگر برنامه‌های هفته محیط‌ زیست است که برنامه پنج ساله به فرماندار اندیمشک ارائه شد و در بحث آبشخور نیز با توجه به شدت گرما بر زیستگاه‌ها، آبشخورهایی در نزدیکی محل استقرار محیط ‌بانان بنا شد.

 

کد خبر 936478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha