صدور سند مالکیت اراضی در ۷۷ درصد روستاهای فاروج انجام شده است

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فاروج گفت: تعداد سندهای صادر شده در شهرستان به ۸ هزارو ۴۵ فقره رسیده که این تعداد شامل ۷۷ درصد روستاهای شهرستان می شود.

«محمدیار فرهادی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: از ابتدای امسال 45 فقره سند مالکیت صادر شده که 35 مورد مربوط به سطح شهر و 10 مورد در روستاهای شهرستان بوده است.

 

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فاروج با اشاره به اینکه در برنامه چهارم توسعه روستاهای دارای شورای اسلامی مشمول اجراي این طرح شدند، افزود: از مجموع 8 هزار و 45 فقره سند صادر شده 198 جلد آن مربوط به سال گذشته است.

 

وی گفت: صدور سند، گامی در راستای بهره‌مند شدن جوامع روستایی از مزایای مالکیت تثبیت‌ شده در توسعه موزون است تا منابع در میان مردم روستا به گونه‌ای تقسیم شود که همه روستاییان امکان استفاده از حقوق خود را پیدا کنند.

 

فرهادی، یکی از مهم ترین مزایای سند مالکیت روستایی را کمک به توسعه و رونق اقتصاد دانست و افزود: ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستاها، امکان بهره‌گیری روستاییان از تسهیلات بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک واقع در روستاها، تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلافات ملکی و کاهش سطح دعاوی املاک روستایی در مراجع قضایی از دیگر اهدافی است که در برنامه‌های توسعه برای صدور سند مالکیت روستایی دنبال می‌شود.

 

طرح سنددار کردن اماکن روستاهای بالای 20 خانوار و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت از سال 81 با مشارکت سازمان ثبت ‌اسناد و املاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، پیرو قانون ساماندهی روستاها آغاز شده است.

کد خبر 936611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha