همکاری و همیاری اعضا شورایاری منطقه ۷ در اجرای پروژه های کوچک مقیاس مدیریت شهری

با توجه به رویکرد جدید اعضاء شورای اسلامی و شهردار تهران در خصوص پروژه های کوچک مقیاس محله ای، نشست ویژه ای در شهرداری منطقه ۷ با حضور شهردار، اعضای هیات رئیسه شورایاری، معاونین اجرایی و شهرداران نواحی این منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، در جریان این نشست «سمیه حاجوی» ضمن تاکید بر نقش بی بدیل اعضا شورایاری در کمک رسانی به مدیران شهری، گفت: در راستای تحقق  شعار" تهران شهری برای همه" تلاش کردیم تا با تغییر نگاه به سمت پروژه های کوچک مقیاس مشکلات موجود در شهر را از پایین ترین سطوح اصلاح کنیم.

شهردار منطقه ۷ با تاکید بر اینکه شورایاران زبان گویا شهروندان و بازوی اجرایی ما در محلات هستند، تصریح کرد: شناسایی نیازهای محله از طریق شورایاران، دریافت نظران مستقیم شهروندان و در راس قرار دادن پیشنهادات آنها از جمله اهدافی است که در پروژه های کوچک مقیاس محله ای در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: اعضا شورایاری باید نیازهای محلات را شناسایی و در قالب طرح و برنامه به مدیران شهری پیشنهاد کنند تا از این طریق بتوانیم اجرای نیازهای اساسی محلات را در اولویت فعالیت های خود قرار دهیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه کارایی بیشتر و صرف هزینه درست منابع درآمدی تنها بخشی از اهداف اجرای این طرح خواهد بود، گفت: هدف اصلی ما ایجاد آرامش، رفاه و جلب رضایت شهروندان در محل سکونتشان است و امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم هرچه بیشتر به اهدافمان نزدیک شویم.

براساس این گزارش در این نشست تخصصی یکصد پروژه کوچک مقیاس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که در نهایت 70 پروژه به تایید نهایی رسید و دیگر پروژه ها جهت بازنگری به کارگروه های تخصصی ارجاع داده شد.

گفتنی است ارتقاء سرانه های فضای سبز، ورزشی، درمانی، میادین میوه و تره بار، افزایش مشارکت های مردمی در تصمیم گیری های مدیریت شهری، رفع مشکلات مردم در خصوص مسائل شهرسازی، رفع گره های ترافیکی، بهسازی معابر و پیاده راه سازی و ارتقاء سطح امنیت محلات از مهمترین موضوعات مطروح شده در این جلسه بود.

کد خبر 936647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha