نقطه قوت کانون های فرهنگی هنری مساجد بردسیر، ارتباط هنرمندان با کانون ها است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بردسیر ارتباط خوب هنرمندان بردسیر با کانون های مساجد این شهرستان به گونه ای که در بسیاری از این تشکل ها هنرمندان توانا و تراز اول شهرستان مدیرمسئول کانون مسجد هستند را نقطه قوتی تلقی کرد.

رضا رجایی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با اشاره به اینکه شهرستان بردسیر 38 کانون فرهنگی هنری دارد؛ این تعداد کانون را به نسبت مساجد کمتر دانست و گفت: در بسیاری از جاها به دلیل نبود روحانی مستقر کارهای فرهنگی کُند پیش می رود.

 

 

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بردسیر با بیان اینکه بردسیر به دلیل نزدیکی به مرکز استان نباید با کمبود روحانی مستقر مواجه باشد؛ جایگاه و نقش آفرینی کانون های مساجد را مورد تأکید قرار داد و افزود: کانون های مساجد ابزار کار فرهنگی ما هستند.

 

 

وی ادامه داد: بسیاری از افراد گمان می کنند کار ارشاد صرفاً حوزه موسیقی و کنسرت و.. است در حالیکه فعالیت های دینی و قرآنی ما بیشتر است.

 

 

رجایی نژاد ارتباط خوب هنرمندان بردسیر با کانون های مساجد به گونه ای که در بسیاری از این تشکل ها هنرمندان توانا و تراز اول شهرستان مدیرمسئول کانون مسجد هستند را نقطه قوتی تلقی کرد و افزود: کانون های مساجد با همکاری بسیج هم فعالیت های زیادی از جمله در رزمایش کمک مؤمنانه انجام دادند.

 

 

وی حضور امام جمعه به عنوان رکن اصلی مسجد و ناظر بر فعالیت های کانون را نکته مهمی خواند و ادامه داد: ارتباط گیری بیش از پیش کانون ها با اداره ارشاد و برگزاری فعالیت های عمومی کانون با محوریت ارشاد تأثیرگذاری بیشتری دارد.

 

 

این مسئول، سیاست اداره ارشاد را تقویت کانون های مساجد دانست و با بیان اینکه ما از انجام فعالیت های صوری پرهیز می کنیم؛ برخوردهای نمایشی را مانع از دیده شدن مشکلات و وجود خلأها دانست و گفت: سعی در رفع مشکل کانون ها داریم.

 

 

وی در همین باره از یپگری برای تخصیص مکانی به کانون فرهنگی هنری لاله زار خبر داد و از همکاری شهرداری و بخشداری در این باره قدردانی کرد و ادامه داد: تجهیزات آن را نیز با استفاده از ظرفیت خیرین تأمین خواهیم کرد.

 

 

 

رجایی نژاد همچنین از پیگیری برای راه اندازی کانون فرهنگی هنری عشایری در شهرستان بردسیر خبر داد و بیان کرد: یکی دیگری از اقدامات ما تلاش برای احیای ازدواج های محلی با هدف زنده کردن روح معنویت و صفا و صمیمیت گذشته ها است که این کار را نیز به کانون لاله زار سپردیم و حمایت های لازم را انجام می دهیم.

 

کد خبر 936735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha