دانشگاه نباید  از چارچوب آموزشی و علمی خارج شود

حجت‌الاسلام قاضی‌دزفولی خروج از مدار آموزشی و چارچوب علمی را یکی از آسیب‌های وارده به دانشگاه دانست و گفت: اگر دانشگاه به سمت سیاست کشیده شود به شدت با آسیب مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی‌دزفولی» در جلسه‌ای که ظهر امروز (دوشنبه ۱۹ خرداد) با عوامل فرهنگی دانشگاه آزاد دزفول برگزار شد اظهار کرد: باید با تدبیر و اندیشه، دانشگاه و امور دانشگاه را آسیب‌شناسی کرده و نقاط قوت و ضعف آن را شناخت.

 

امام جمعه دزفول افزود: یکی از آسیب‌های اصلی موجود در دانشگاه، خروج از مدار آموزشی و چهارچوب علمی است که کارکرد اصلی دانشگاه محسوب می‌شود که اگر به سمت سیاست کشانده شود بزرگترین آسیب را خواهد دید.

 

وی تصریح کرد: در شهرستان نیز باید نقاط قوت را به خوبی شناخت و مراقب آسیب‌ها و خطرات اجتماعی که جامعه را تهدید می‌کند باشیم که قطعا در این مسئله دانشگاه نقش کلیدی و مهمی را بر عهده دارد.

 

حجت‌الاسلام قاضی‌دزفولی اضافه کرد: باید در انتخاب مدیران بر معیارها و اصول پافشاری کرد نه اشخاص، چرا که تأکید بر شخص خاصی بدون توجه بر معیارها آفتی اجتماعی خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه عمل با تدبیر و همگرایی موجب باز شدت تمام گره‌ها می‌شود ابراز کرد: تلاش بر این است که جایگاه علمی و فرهنگی و دانشگاه دزفول حفظ شود و همه در این خصوص مسئول هستیم؛ زمینه کار فراهم است باید آستین همت را بالا زده و با قوت عمل کرد تا شیرینی موفقیت، کام همه را شیرین کند.

 

کد خبر 936827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha