صدور دستورالعمل تشکیل کمیته پلیس کرونا

موسوی با صدور دستورالعمل تشکیل کمیته پلیس کرونای شهرستان آبادان را به منظور اجرای مصوبات به شورای اداری این شهرستان ابلاغ کرد و گفت: تحت هیچ شرایطی با متخلفان مماشات نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین‌العابدین موسوی» عصر امروز (دوشنبه 19 خرداد) در نشست فوق‌العاده ستاد مبارزه با کرونا شهرستان آبادان که بمنظور تشکیل کمیته پلیس کرونا در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: در شرایط ابتدایی شیوع بیماری کووید 19 تمام فعالیت‌های ستاد کرونا آبادان از قبیل تعطیلی کسبه، قرنطینه، تعطیلی ادارات، محدودیت تردد و ... باعث شد این شهرستان را از رده‌های اول و دوم به رده پانزدهم برسانیم.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان افزود: در این خصوص بارها مواخذه شدیم که چرا از انجام دستورالعمل‌های ستاد کرونا کشو رسر باز زده‌ایم، اما بعدها متوجه شدند که کار ما درست بوده و شرایطی را که در آبادان اجرا کردیم کمترین تلفات انسانی را برای ما در برداشته است.

 

وی با اعلام هشدارهای از قبل داده شده اضافه کرد: من هشدارها را داده بودم، وقتی قرار شد محدودیت‌ها برداشته شود و مطابق نسخه کشوری گام برداریم شاهد آن هستیم که اکنون شهرستان آبادان بیش از 40 فوتی و یک‌هزار نفر مبتلا داشته باشد، بیش از 90 درصد این مبتلایان از زمان برداشتن محدودیت‌ها پدید آمد، این در حالی بود که این بیماری بعد از طاعون بدترین بیماری تمام این سال‌ها است، ویروسی که به صورت وحشیانه عمل می‌کند و با همه‌گیری‌های پیش از خودش فرق دارد.

 

موسوی با بیان اینکه مبارزه با این ویروس به دو روش اعمال سیاست‌های حاکمیتی و دولت و همچنین کمک شهروندان باید انجام شود تصریح کرد: هر چقدر ما خوب کار کنیم فقط 10 درصد عملکرد دارد و 90 درصد دیگر آن مردم هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در شرایط ایجاد شده و با این اوضاع تعطیلی ادارات، بازارها و بستن راه‌ها دیگر نتیجه‌بخش نیست ابراز کرد: باید از این پس نقشه راه خودمان را بر اساس مباحثه با بیماران کرونایی و کنترل عدم تردد آنها در جامعه بنا بگذاریم.

 

فرماندار ویژه آبادان ضمن صدور تشکیل کمیته پلیس کرونا در آبادان عنوان کرد: این کمیته از تمام ظرفیت‌های قانونی و اجرایی حاکمیتی شهرستان عمل خواهد کرد.

 

وی دستورالعمل فوق‌الذکر را در 16 بند به مدیران دستگاه‌های اجرایی و جامعه هدف ابلاغ کرد و ادامه داد: در اجرای مصوبه شماره یک مورخه 12 خرداد سال جاری شورای تامین شهرستان آبادان در جهت مقابله با ويروس کرونا و با هدف توقف آمارهای انفجاری مبتلایان جدید و به منظور کنترل بیشتر بیماری و تغییر رویه اختیاری به اجباری اجرای دستورالعمل‌های ستاد شهرستانی كرونا، کمیته پلیس کرونا در آبادان تشکیل می‌شود.

 

موسوی بر لزوم اجرای مفاد این دستورالعمل تاکید کرد و اذعان داشت: این دستورالعمل برای مجریان، مبتلایان و اقشار مختلف جامعه هدف لازم‌‌الاجرا و اجباری است و عدم تمکین از آن پیگرد قضایی را به دنبال دارد.

 

کد خبر 936858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha