تجهیز ۸۰ پایگاه ۱۱۵ خراسان جنوبی برای مقابله با ویروس کرونا

حسینی گفت: ۸۰ پایگاه امداد ۱۱۵ خراسان جنوبی به تجهیزات خاص و مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا مجهز شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید محمدرضا حسینی» صبح امروز  (۲۰ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آخرین وضعیت تجهیزات اورژانس استان در مقابل کرونا، اظهار کرد: تاکنون مجموعه ای از تجهیزات پزشکی در داخل استان برای آمادگی در مقابل حفاظت پرسنل اورژانس و بیماران تهیه شده که برخی از این تجهیزات منحصر به فرد است.

 

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در طی انتقال بیماران کرونایی برای تهویه هوا باید از تجهیزات نایلونی و یا ایجاد فشار منفی استفاده شود، گفت: در همین راستا اوکسی پوت به صورت ابتکاری اختراع شده است که وقتی روی سر بیمار قرار می گیرد مانع عدم آلودگی پرسنل و همچنین انتقال هوا به بیرون آمبولانس می شود.

 

حسینی از تجهیز آمبولانس های پایگاه های شهری به برانکارد فشار منفی برای انتقال بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا ویروس خبر داد و افزود: قرار گرفتن بیمار در محفظه های فشار منفی این برانکاردها از انتقال آلودگی‌های تنفسی و استنشاقی بیماران به تکنسین های فوریت های پزشکی و نیز انتشار آن به بیرون پیشگیری می کند.

 

وی ادامه داد: تجهیزات مقابله با کرونا شامل اوکسی پوت، فیلتر هپا و ونتیلاتور داخل آمبولانس در تمام پایگاه های اورژانس خراسان جنوبی جود دارد.

 

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی به تخصیص یک میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پیشگیرانه و  آمادگی آمبولانس های استان یکماه قبل از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲ پایگاه اورژانس در خراسان جنوبی راه اندازی شد و همچنین تعداد ۲۷ پرسنل فوریت های پزشکی اضافه شدند.

 

حسینی با اشاره به وجود ۸۰ پایگاه اورژانس در سطح استان و تجهیز آن برای مقابله با کرونا، بیان کرد: تمامی استاندارهای لازم برای کمترین مواجهه مردم و پرسنل ۱۱۵ با این ویروس مد نظر قرار گرفته است تا مردم نسبت به رعایت اصول ایمنی اطمینان خاطر داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۰ هزار ماموریت اورژانسی در خراسان جنوبی انجام شده است، گفت: از زمان شیوع کرونا هشت هزار ماموریت اورژانسی انجام شده که در یک چهارم آن بیماران را با اقدامات کنترلی کرونا منتقل کرده ایم.

 

کد خبر 937012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha