صنایع دستی به معنی دمیدن روح لطافت به زندگی است

«فتح اله حقیقی» گفت: در دنیای صنعتی و تکنیکی امروز صنایع دستی به معنی دمیدن روح لطافت به زندگی است، انسان تا هست لطافت را می‌خواهد و صنایع دستی این نیاز مبرم انسان را برآورده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان در پیامی به مناسبت ۲۰ خرداد، روز جهانی صنایع دستی افزود: یکی از خصوصیات صنایع دستی این است که این صنعت حاصل روح ملت ها و آیین فرهنگ ملی کشورهاست که به سادگی با رجوع به آمار صنایع دستی کشورها به روحیه مردم آن کشورها می توان پی برد، بنابراین صنایع دستی تنها یک کالا برای مبادله نیست بلکه خصوصیات فرهنگی و ویژگی های اقوام از طریق صنایع دستی مبادله می‌شود و نوعی ارتباط را ایجاد می‌کند.

 

فتح الله حقیقی یادآورشد: قرآن کریم به عنوان مهمترین و آخرین کتاب سعادت بخش، از هنگام نزول و سپس کتابت آن به دست کاتبان، از مهمترین دست مایه ها برای الگوگیری هنرمندان صنایع دستی در راه تعالی و نهادینه کردن هنر متعهد برای رستگاری نوع بشر بوده است، هنرمندان با این کار اطاعت و بندگی انسان را در مقابل خالق یکتا در آثارشان به نمایش گذاشته اند و کلمات الهی، برای نخستین بار به وسیله هنر در قلب انسان ها نفوذ می کند.

 

مقام عالی دولت در استان اظهار داشت: صنایع دستی، از دیرباز عامل ایجاد اشتغال جنبی و درآمد بیشتر در مناطق روستایی و عشایری، و همچنین برای بعضی شهرنشینان بوده است.

 

وی تاکید کرد: امروزه نیز به رغم گسترش محصولات صنعتی در همه کشورها، نه تنها ارزش خود را از دست نداده است، بلکه هر روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. در کشور ما نیز صنایع دستی با اتکا به پشتوانه غنی فرهنگ ایران اسلامی، در چهار دهه اخیر، به نحو چشم گیری گسترش یافته است؛ به گونه ای که در زمینه سیاست گذاری و هدایت صنایع دستی، از ایران به عنوان یکی از کشورهای بسیار موفق در مجامع بین المللی یاد می شود.

 

استاندار زنجان با تبریک ۲۰ خرداد، روز جهانی صنایع دستی به تمام هنرمندان و هنردوستان ابراز امیدواری کرد، هر روز شاهد اعتلای هرچه بیشتر این هنرها در سرزمینمان و سرافرازی هنرمندانمان باشیم.

 

کد خبر 937074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha