شناسایی ۳۴ مورد ابتلای جدید به کرونا در ایلام/ خطر کرونا را جدی بگیریم

کریمیان با بیان اینکه تعداد افراد مبتلا به کرونا در استان ایلام به ۱۲۵۲ نفر افزایش یافته است، گفت: هم استانی های عزیز ایلام ضمن جدی گرفتن خطر ابتلا به کرونا باید همچنان خود را به رعایت پروتکل های بهداشتی ملزم کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام، ظهر امروز(۲۰ خرداد) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: شمار مبتلایان به کرونا در استان طی شبانه روز گذشته به تعداد ۱۲۵۲ نفر  افزایش یافته است.

 

«محمد کریمیان» با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۴ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است، تصریح کرد: خوشبختانه در ۴۸ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان  گزارش نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۷۱ نفر در استان ایلام بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند، افزود: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون ۱۰۰۲ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته و از سطح مراکز درمانی و بیمارستان های استان ترخیص شده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند، گفت: متاسفانه در هفته های اخیر مردم نسبت به خطر شیوع و ابتلا به ویروس کرونا بی تفاوت شده اند و شاهد عدم رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذای اجتماعی از سوی اقشار مختلف مردم هستیم.

 

وی گفت: تا کنون در  شهرستان ایلام ۴۵۵ مبتلا و ۲۵ مورد فوتی،در شهرستان ایوان ۱۸۵ مبتلا و ١۷ مورد فوتی، در شهرستان دهلران ۱۵۰ مبتلا و ۴ مورد فوتی، در شهرستان مهران ۸۱ مبتلا و ۷ مورد فوتی، در  شهرستان دره‌شهر ۷۷ مبتلا و ۶ مورد فوتی، در شهرستان آبدانان ۷۸ مبتلا و ۱ مورد فوتی، در شهرستان چرداول ۶۳ مبتلا و ۳ مورد فوتی، در شهرستان بدره ۴۹ مبتلا و ۴ مورد فوتی، در شهرستان ملکشاهی ۴۳ مبتلا و ١ مورد فوتی، در شهرستان سیروان ۳۵ مبتلا و ٣ مورد فوتی، در شهرستان هلیلان ۳۶ مبتلا و بدون فوتی گزارش شده است.

 

کریمیان تصریح کرد: در شبانه روز گذشته  در شهرستان ایلام ۱۱ نفر، در شهرستان ایوان ۵ نفر، در شهرستان دهلران ۸ نفر، در شهرستان آبدانان ۳ نفر،  در شهرستان مهران ۴ نفر، در  در شهرستان دره‌شهر ۱ نفر و  در شهرستان بدره ۲ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با اشاره به روند صعودی تعداد مبتلایان به کرونا در استان طی روزهای اخیر، تصریح کرد: رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، ضرورت اجتناب ناپذیر این روزها و روزهای آینده است.                 

                                                                     

کد خبر 937148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha