امامزاده عبدالله (ع) میزبان قرآن آموزان شهرستان های بویراحمد و دنا

مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم ۲۵ خردادماه سالجاری در فاطمیه امامزاده عبدالله(ع) شهر یاسوج ویژه ثبت نام کنندگان شهرستان های بویراحمد و دنا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید نورالله جنتی پور» امروز (۲۰ خرداد) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم، ترویج معارف و محتوای قرآنی در سطح جامعه، جذب حداکثری نوجوانان و جوانان و آحاد مردم به فرهنگ قرآنی برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف قرآنی یکی از موضوعاتی است که نیازمند همکاری اصحاب رسانه و قلم استان هستیم تا با گسترش آن، بهتر و بیشتر بتوان در موضوعات قرآنی فعالیت مستمر در طول سال داشته باشیم.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری صدا و سیمای استان و اصحاب رسانه و قلم در برنامه های مختلف فرهنگی، مذهبی و قرآنی، ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته های حفظ پنج ، 10 ، 20 جزء و حفظ کل و قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، دعا خوانی، هم سرایی و هم خوانی قرآن کریم و تفسیر عمومی قرآن کریم در دو گروه خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

 

جنتی پور با بیان اینکه رشته اذان ویژه برادران بوده و محدوده اجرای اذان در مراحل شهرستانی و استانی از ابتدا ( بدون مقدمه) تا انتهای فراز «حی علی الفلاح» و در مرحله ملی به‌صورت کامل است، یادآور شد: اگر در مرحله استانی بنا به تشخیص هیئت داوران نیاز به برگزاری فینال باشد، اذان باید به صورت کامل گفته شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه متقاضیان فقط می‌توانند در مسابقات یک شهرستان شرکت کنند، اضافه کرد: چنانچه در هر مرحله از مسابقات خلاف موضوع اثبات شود، شرکت‌کننده از ادامه مراحل مسابقات حذف خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه رشته دعاخوانی مرحله شهرستانی ندارد، گفت: محتوای مسابقه این رشته در مرحله نخست از «دعای کمیل، ندبه و ادعیه ایام هفته» است.

 

جنتی پور خاطرنشان کرد: محتوای مسابقه این رشته در مرحله ملی از «مناجات پانزده‌گانه امام سجاد(ع)، مناجات شعبانیه و دعای ابوحمزه ثمالی» خواهد بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم 25 خردادماه سال جاری در فاطمیه امامزاده عبدالله(ع) شهر یاسوج ویژه ثبت نام کنندگان شهرستان های بویراحمد و دنا برگزار می شود.

کد خبر 937166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha