گسترش ورزش پهلوانی موجب تقویت فرهنگ و هویت ملی ما می ‌‌شود

اصولی با اشاره به اینکه ورزش پهلوانی، آیینی است که با فرهنگ، فتوت، جوانمردی، آموزه‌های دینی و مذهبی و بسیاری از خصائل اخلاقی نیکو گره خورده، گفت:گسترش ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای موجب تقویت فرهنگ و هویت ملی و مذهبی ما می ‌‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «احسان اصولی» امروز(۲۰ خرداد) در حاشیه مراسم بزرگداشت روز ملی فرهنگ پهلوانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ورزش‌های زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی یکی از میراث گرانبهای ملی ماست، اظهارکرد: بدون شک توجه بیشتر به این حوزه و تلاش در جهت احیاء و بزرگداشت و توسعه آن در بین اقشار مختلف، بویژه جوانان، می‌تواند نقش بسزایی در کاهش آسیب‌ها و پیشگیری از مشکلات حوزه اجتماعی داشته باشد.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد افزود: ورزش پهلوانی، آیینی است که با فرهنگ، فتوت، جوانمردی، آموزه‌های دینی و مذهبی و بسیاری از خصائل اخلاقی نیکو گره خورده و رشد و تعالی جسمی و روحی را هم، همزمان ارتقاء می‌بخشد، از سوی دیگر، ما را با دیرینه و پیشینه تاریخی و هویتی خود آشنا می‌کند.

 

اصولی با بیان اینکه گسترش ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای موجب تقویت فرهنگ و هویت ملی و مذهبی ما می‌‌شود، گفت: شایسته است تا به این ورزش بیش از پیش توجه شود و در جهت حل مسائل و مشکلات متعددی که برای باستانی‌کاران وجود دارد گام برداریم.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی مدیریت‌ها براساس سلایق، ممکن است به یک موضوع مشخص، توجه بیشتر و یا کمتری داشته باشند ولی وقتی مردم قدم در عرصه می‌گذارند و خواست و علاقه‌ای در بین خانواده‌ها و جوانان شکل می‌گیرد و ریشه می‌دواند، خود مردم از این علایق پاسداری و نگهداری می‌کنند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با بیان اینکه شورای اجتماعی محله توس هم امروز پای کار آمده و در نقاط مختلف محله مباحث ورزش پهلوانی را تقویت و ترویج و بسط داده است، گفت: امیدواریم از این طریق بتوان ورزش باستانی و پهلوانی را در سطح استان و کشور نیز بیش از پیش گسترش دهیم.

کد خبر 937206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha