ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در خوزستان

عبیاوی از ایجاد چهار هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در خوزستان از طریق همکاری با کارآفرینان در راستای تشکیل اشتغال پایدار خبر داد و گفت: با توجه به عملکرد خوب کمیته امداد اندیمشک و بخش الوار گرمسیری زمینه اشتغال حدود ۴۰۰ نفر فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «ناجی عبیاوی» امروز (سه شنبه ۲۰ خرداد) در جلسه منطقه‌ای کارگروه اشتغال کمیته‌امداد استان خوزستان، ضمن تقدیر از همکاری و تعامل مسئولان اندیمشک با کمیته‌امداد اظهار کرد: حمایت و پیگیری مسئولان اندیمشک در اجرای طرح‌های جدید و پیاده‌سازی الگوهای نوین اشتغال باعث شده تا اشتغال در مسیر درستی حرکت کند.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به اینکه به رویکردهای کمیته‌امداد طی سال‌های اخیر بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با تمرکز کسب‌وکارهای خرد و دارای ارزش افزوده بوده است افزود: کمیته‌امداد همیشه در تلاش است تا نقش و سهم مردم را در حوزه اشتغال افزایش دهد و اقتصاد مقاومتی را در توسعه نقش مردم معنا کند.

 

وی تسهیل‌گری و روان‌سازی جریان اشتغال برای خانواده‌های نیازمند را از نقش‌های کمیته‌امداد برشمرد و اذعان داشت: بر اساس الگویی که کمیته‌امداد برای توسعه اشتغال نیازمندان دنبال می‌کرد، تمرکز ما بر روی کسب و کارهای خرد با بازدهی خوبی است که علاوه بر اینکه سرمایه‌گذاری کمی نیاز دارد، ریسک اجرای این طرح‌ها نسبت به طرح‌های بزرگ پایین‌تر است.

 

عبیاوی تصریح کرد: در سال‌های اخیر در کنار مدل سنتی که بر طرح‌های خوداشتغالی مستقل تمرکز داشت، یک الگوی جدید اشتغال در کل کشور مطرح شد که خوشبختانه مورد قبول نخبگان قرار گرفت و حمایت دستگاه‌ها را به همراه داشت که می‌تواند دارای پایداری خوبی باشد.

 

وی الگوی راهبری شغلی و حمایت از کارآفرینان برتر را یکی از الگوهای جدید کمیته‌امداد برشمرد و عنوان کرد: در این الگو کمیته‌امداد سعی می‌کند سهم و نقش مردم و کارآفرینان و یا فعالان حوزه کسب‌وکار را افزایش دهد که شهرستان اندیمشک نیز در پیاده‌سازی این الگو به‌عنوان شهرستان پیشرو بوده است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌امداد خوزستان اضافه کرد: حداقل ۵۰ درصد اشتغال‌هایی که کمیته‌امداد بنا دارد برای نیازمندان ایجاد کند، طبق الگوی راهبری شغلی و حمایت از کارآفرینان هستند که کارآفرینان در برابر به‌کارگیری افراد تحت پوشش کمیته‌امداد، از تسهیلات بهره‌مند می‌شوند و یا خود مدیریت کسب‌وکار را انجام می‌دهند.

 

وی ادامه داد: در سال ۹۸ به همت تمامی همکاران زمینه اشتغال بیش از هفت‌هزار و ۹۳ نفر در سطح استان خوزستان فراهم شد که حدود ۸۰۰ نفر از این افراد، از طریق ارتباط با کارفرمایان مشغول به‌کار شدند و مابقی از طریق اجرای طرح‌های خوداشتغالی مستقیم یا همکاری با راهبران به‌کار پرداختند.

 

عبیاوی با اشاره به اینکه در سال جاری حدود چهارهزار و ۵۰۰ فرصت شغلی از طریق همکاری با کارآفرینان در راستای تشکیل اشتغال پایدار ایجاد می‌شود ابراز کرد: با توجه به عملکرد خوب کمیته‌امداد شهرستان اندیمشک و بخش الوار گرمسیری در حوزه‌های مختلف، زمینه اشتغال حدود ۴۰۰ نفر در این شهرستان فراهم می‌شود.

 

«محمدرضا علیپور» نیز عنوان کرد: اگر می‌خواهیم در اجرای برنامه‌های راهبردی کمیته‌امداد برای ایجاد اشتغال موفق باشیم، باید ضمن توجه به وحدت گفتمان و تعامل سازنده، برای تحقق آنها گام برداریم.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته‌امداد خوزستان برنامه‌های اشتغال را از امور مهم کمیته‌امداد برشمرد و گفت: منابع کمیته‌امداد محدود هستند و توانایی پاسخگویی کامل به همه نیازهای مددجویان را ندارد.

 

وی هدایت و مشاوره شغلی را آغازی برای فرآیند توانمندسازی به‌عنوان اصلی برای راهبرد شغلی کمیته‌امداد دانست و اظهار داشت: باید تمامی تلاش‌ها به‌کار گرفته شود تا اعتماد به نفس مددجویان افزایش پیدا کند و این اقدام نتیجه خوبی را به همراه دارد.

 

علیپور خاطر نشان کرد: ایجاد مشاغل کوچک توسط کمیته‌امداد برای مددجویان، شور و نشاطی میان آنها ایجاد می‌کند و این سبب تشکیل گروه‌سازی مناسب و موفقیت‌هایی در آینده می‌شود.

 

کد خبر 937231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha