ظرفیت بالای مازندران در پرداخت زکات برای تحقق جهش تولید بکار گیری می‌شود

حجت‌الاسلام عالیشاه با اشاره به ظرفیت بالای استان مازندران در پرداخت زکات، گفت: تلاش داریم اهمیت پرداخت این واجب الهی برای مردم تبیین شود تا در سال جهش تولید، شاهد جهشی در میزان جمع‌آوری زکات باشیم و نیاز محرومین و مددجویان رفع شود.

حجت‌الاسلام«بشیر عالیشاه» در حاشیه دیدار مسئولین زکات کمیته امداد امام خمینی(رحمت‌الله علیه) مازندران با آیت‌الله «علی معلمی» نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش اثرگذار رسانه‌ها در تبیین و ترویج این فریضه الهی به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: سال گذشته 21میلیارد و 500میلیون تومان زکات جمع‌آوری‌شده و قطعاً رسانه‌ها در تشویق و ترغیب مردم به پرداخت زکات نقش‌آفرین بودند که قدردان این مشارکت خبرنگاران هستیم.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(رحمت‌الله علیه) مازندران با اشاره به اینکه ظرفیت فراوانی که برای رشد و بالندگی در بخش زکات وجود دارد، اظهار کرد: با اجرای درست این فریضه الهی می‌توان بسیاری از مشکلات نیازمندان و مستمندان را مرتفع کرد.

وی با تجلیل از زکات دهندگان شامل خیرین،کشاورزان، باغداران و... خاطرنشان شد: زکات جمع‌آوری‌شده در سال 98مصروف رفع مشکلات محرومین و ایجاد و تکمیل پروژه‌های امداد استان در بحث مددجویی شد.

 

حجت‌الاسلام عالیشاه با اشاره به ظرفیت بالای استان مازندران در پرداخت زکات، ابراز کرد: تلاش داریم اهمیت پرداخت این واجب الهی برای مردم به‌درستی تبیین شود تا در سال جهش تولید، شاهد جهشی در میزان جمع‌آوری زکات باشیم و بتوانیم کمک‌های شایانی به محرومین و مددجویان کنیم.

وی بابیان اینکه در این دیدار 20 روحانی مرتبط با زکات مسئولین امداد استان را همراهی کردند، گفت: مباحث کارشناسی در حوزه پرداخت زکات از سوی آیت‌الله«علی معلمی» مطرح شد که امید است فعالان زکات استان با توجه جدی به این بیانات و با ترویج فرهنگ پرداخت زکات زمینه‌ساز رفع نیاز محرومین باشند.

حجت‌الاسلام عالیشاه در خاتمه سخنانش به دیدار مسئولین زکات استان با حجت‌الاسلام«محمد انتظاری» رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مازندران و حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمد فلاح» مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: در این دیدار پیرامون گسترش فرهنگ زکات در دیار علویان و نحوه جمع‌آوری آن تبادل‌نظر شد و مقرر شد با همکاری چندجانبه، نسبت به اجرای این فریضه الهی اقدامات مؤثر به عمل آید.

 

کد خبر 937267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha