فضای مجازی بستری برای پیشرفت فعالیت‌های کانون‌های مساجد

حجت‌الاسلام مهدوی فضای مجازی را بستری برای پیشرفت فعالیت‌های کانون‌های مساجد دانست و گفت: امروزه فضای مجازی در فعالیت‌های روزمره منشا خدمت‌رسانی و ارائه پیام‌های مختلف است.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به نقش محوری مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن به‌ویژه در دفاع مقدس اظهار کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی و نقش سازنده نیروهای مسجدی در دوران دفاع مقدس، بنابر دستور مقام معظم رهبری و با پیشنهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاسیس شدند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از زمان تاسیس تاکنون با فعالیت‌ها و اقدامات مختلفی که انجام داده‌اند، منشا برکات فراوانی در راستای وظایف و رسالت‌های خود بوده‌اند افزود: با توجه به جایگاه ویژه هنر و جذابیت آن، ضرورت وجود پایگاه‌هایی در کنار مساجد برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری به جمعیت حاضر در مساجد و علاقه‌مندان به آن ایجاد شد.

 

وی به ارائه برخی اهداف تاسیس کانون‌های مساجد پرداخت و اضافه کرد: یکی از اهداف مهم تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تامین غذای روحی، فکری و مادی برای نمازگزاران مساجد به‌ویژه جوانان و نوجوانان است که در مسجد حضور پیدا می‌کنند.

 

حجت‌‌الاسلام مهدوی با اشاره به نقش ارزشمند کانون‌های مساجد تصریح کرد: این کانون‌ها روز به روز به تکنولوژی، فناوری‌های جدید، تبلیغ، بحث‌ها، گفتمان‌های بصیرتی، معرفتی و اعتقادی مجهزتر شدند.

 

وی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را به‌عنوان پایگاه عبادت و ستاد ولایت دانست و عنوان کرد: این کانون‌ها با تلاش‌های بسیار خوب و گسترده‌ای که دارند توانسته‌اند به ارائه خدمات موثری در حوزه‌های مختلف بپردازند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک بیان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مساجد، کانون‌های مساجد در راستای مقابله با این ویروس کارهای خوبی را انجام دادند و به استفاده از راهکارهایی همچون اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای پیشگیری و جلوگیری از گسترش این ویروس پرداختند.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از کانون‌های مساجد با استفاده از ظرفیت و کمک مساجد و خیرین تلاش‌های خوب و ارزنده‌ای در مقابله با ویروس کرونا داشتند تاکید کرد: این کانون‌ها در این عرصه نیز خوش درخشیدند و اقداماتی مانند تهیه و توزیع لوازم بهداشتی و تولید ماسک و دستکش جهت توزیع میان عموم مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند را انجام دادند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی ادامه داد: با توجه به آسیب‌دیدن برخی اقشار جامعه در پی شیوع ویروس کرونا و بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری رزمایش کمک مومنانه، کانون‌های مساجد با همکاری نیروهای مساجد و خیرین بسته‌های غذایی متعددی را تهیه و میان نیازمندان توزیع کردند.

 

وی کادرسازی و هدایت ظرفیت‌های موجود مردمی به‌ویژه جوانان به سوی اهداف متعالی ارزش‌های و انقلابی را از مهم‌ترین رسالت‌های کانون‌های مساجد برشمرد و اذعان داشت: برای توسعه و ترویج این هدف لازم است که کانون‌های مساجد به اطلاعات و توانمندی‌های روز دنیا مجهز شوند و بتوانند از آنها برای ارتقا و رسیدن به اهداف استفاده کنند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک فضای مجازی را بستری برای پیشرفت فعالیت‌های کانون‌های مساجد دانست و افزود: امروزه فضای مجازی در فعالیت‌های روزمره منشا خدمت‌رسانی و ارائه پیام‌های مختلف است.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ضرورت بهره‌گیری از ابزارهای ارتباط نوین در تعامل با یکدیگر و انتقال اطلاعات، کانون‌های مساجد باید از بستر فضای مجازی فعالیت‌های واقعی، بالا و ارزشمند فرهنگی و هنری خود را به نمایش بگذارند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی در پایان یاد آور شد: کانون‌های مساجد می‌توانند با استفاده از جذابیت موجود در فضای مجازی، نسبت به جذب حداکثری اعضای علاقه‌مند به فعالیت‌های مجازی به‌ویژه جوانان و نوجوانان در جهت رشد و ارتقای آنها اقدام کنند.

 

کد خبر 937337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha