در مسیر کمال شناسایی و رفع نقاط ضعف سدی مقابل شیطان است

حجت الاسلام سرلک گفت: انسان باید نقاط ضعف خود را شناسایی و برطرف کند زیرا شیطان از طریق آن مانع رسیدن انسان به کمال است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «علی سرلک» شامگاه سه‌شنبه ۲۰ خرداد در دانشگاه امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: حضرت امام رضا(ع) خطاب به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) فرمودند به دوستان من سلام برسان و بگو شیطان را بر خود مسلط نکنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شیطان نقاط ضعف انسان را مدیریت می‌کند که با غفلت و توقف به کمال نرسد، عنوان کرد: شیطان همواره در کمین انسان است که از طریق نقاط ضعف او را دچار غفلت کند، بنابراین انسان باید نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و آنها را برطرف کند؛ زیرا شیطان دشمن اصلی انسان تا زمان مرگ است.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه یکی از خصوصیات مهم اولیاء الهی راستگویی و صداقت است، اظهار کرد:‌ امام رضا(ع) در ادامه روایت خطاب حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) فرمودند دوستان و شیعیان ما را به راستگویی امر کن مراقب باشند که مبادا دروغ بگویند، زیرا دروغ دروازه نفاق است و اوصاف منافقان در دروغگویان مشاهده می‌شود، اوصاف همه رذائل در دروغ قرار دارد.

وی با اشاره به سفارش دیگر امام رضا(ع) خطاب به دوستان و شیعیان، ابراز کرد: حضرت فرمودند شیعیان و دوستان مرا به امانتداری و سکوت سفارش ده، انسان باید امانت دار و رازدار باشد و با سکوت وارد وادی حکمت شود؛ سکوت نیاز به مجاهدت دارد که با آن می‌شود بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

حجت الاسلام سرلک افزود: امام در ادامه روایت فرمودند که شیعیان و دوستان ما جدل را ترک کرده و به یکدیگر روی آورند، حتی اگر حق با آنها بود جدل نکنند و در سخن گفتن با هم کرامت یکدیگر را حفظ کنند.

استاد حوزه علمیه در ادامه روایت بیان کرد: هر زمان شیعیان و دوستان ما با یکدیگر مهربان باشند و بر یکدیگر رحم کنند به من امام رضا(ع) نزدیک خواهند شد. درگیری‌های جامعه اسلامی برخلاف میل و نظر اولیاء الهی است.

وی افزود: در روایات ائمه معصومین(ع) آمده است که مومنان در جوامع اسلامی باید از عیب‌گویی یکدیگر اجتناب کرده و خوبی دیگران را به زبان آورند چراکه اینگونه اتحاد آنها افزایش خواهد یافت و از تفرقه دور خواهند شد.

حجت الاسلام سرلک در ادامه روایت امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: «ای عبدالعظیم حسنی به دوستان ما گوشزد کن که خدا نیکوکاران آنها را مورد بخشش قرار داده و بدکاران آنها هم مورد عفو قرار می‌دهد مگر کسانی که شرک ورزیده، دوستان ما را آزار دهند یا کینه دوستان ما را بر دل نگه‌دارند».

 

کد خبر 937398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha