راهیان نور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ثبت ملی شد

سردار معروفی با اعلام اینکه راهیان نور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان چهارمین راهیان نور کشور ثبت ملی شد؛ درباره ساخت موزه شهید سلیمانی گفت: همه آنچه مربوط به ۲۱ سال فرماندهی حاج قاسم در نیروی قدس است جمع آوری و در این موزه نمایش داده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان سردار حسین معروفی چهارشنبه(۲۱ خرداد) در جلسه تودیع و معارفه فرماندهان سپاه رفسنجان گفت: رفسنجان را برخوردار از بهترین مردمانی دانست که عقبه بسیار ارزشمند و بزرگی در طول دوران انقلاب اسلامی به ویژه در دوران دفاع مقدس داشتند و عزیزترین افراد را تقدیم انقلاب و اسلام کردند از جمله شهدای جان برکف حاج علی محمدی پور، شهید زینلی، بادپا، شهید شیرازی و جلالی تفدیم شرف، عزت و بزرگی ملت شد.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان فلسفه وجودی سپاه پاسداران را مکتبی بودن، انقلابی بودن و مردمی بودن دانست و افزود: بسیج شاکله اصلی مردمی بودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که آن را در همه صحنه های ارزشند انقلاب، دفاع مقدس و پس از آن مشاهده کردیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه امنیت شمال غرب و جنوب غرب، سازندگی، دوران رشد کشور در صنایع دفاعی، در جبهه مقاومت و غیره را بر همین پایه و اساس شاهد هستیم؛ تصریح کرد: خروجی این مثلث شخصیت تأثیر گذار برای مسلمین شهید حاج قاسم سلیمانی است؛ شهدای ما، بسیجیان ما و همه کسانی که در این مسیر حرکت می کنند با یک انگیزه الهی در رسالت او گام بر می دارند؛ شهید سلیمانی رسالت محور بود این رسالت زمان، مکان و لباس نمی شناسد و آنچه برای او مهم بود انجام تکلیف الهی بود.

 

معروفی بیان کرد: البته موضع ما باید منتج به نتیجه بشود؛ دیگر نمی شود آزمون و خطا داشته باشیم و با این نگاه و هدف شاهد پیروزی جبهه انقلاب در همه عرصه ها باشیم، سپاه یک گزینه است آن هم سپاه انقلاب اسلامی و هیچ حزب و گروهی نیست نه اصلاح طلب نه اصول گرا؛ مفهوم آن این است که سپاه در  سه جا ( انقلاب اسلامی، ملت و ولایت ) فدا می شود.

 

 

وی افزود: حرکت سپاه انقلاب اسلامی در مسیر امامین ما است، امروز خروجی سردار می شود مکتب حاج قاسم و مدرسه و کارخانه انسان ساز؛ لذا سپاه متعلق به ملت بزرگ انقلاب است در این سپاه خط قرمز ما دشمن، ضد انقلاب و فتنه است، سپاه به فرموده رهبری در سال 95 سنگر مستحکم انقلاب است یعنی سدبلای انقلاب اسلامی، مردم و آبروی نظام تمامیت ارضی و ولایت شدند.

 

 

سردار معروفی با بیان اینکه در هر عرصه ای این نظام تهدید شود سپاه سد محکمی در برابر این تهدید است؛ گفت: سپاه نظامی خاص نیست یکی از مأموریت های آن مأموریت سخت و امنیتی است؛ در حوزه امنیت داخلی، اقتصاد و پیشرفت داخلی و کمک به صنایع دفاعی همیشه حضور خود را نشان می دهد، در یک جا عملیات سخت، در یک جا زلزله و جای دیگر سیل و بحران؛ امروز هم کرونا؛ ورود می کند و با مدیریت اقتضایی عمل می کند.

 

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با مردم تعریف می شود، سپاه سپاهِ مردم است اینکه دشمن و بدخواهان سعی می کنند سپاه را وابسته به یک حزب و گروه بدانند نشان از دشمنی عمیق آن ها به انقلاب اسلامی است، دشمن می خواهد این جمعیت انقلابی را که بنی هاشم هستند از خیمه گاه دور کند تا رهبر تنها بماند و واقعه کربلا تکرار شود.

 

 

فرمانده سپاه استان کرمان افزود: امروز تمام هدف گذاری دشمن نسبت به انقلاب اسلامی حوزه عملیات روانی و جنگ نرم است؛ هدف او مشغول سازی ملت ایران با عملیات روانی است؛ جنگ سخت برای دشمن هزینه دارد شروع آن با آن هاست و پایان این جنگ با آن ها نیست این ملت هوشمند است که پیروز می شود.

 

 

سردار معروفی گفت: آمریکا بعد از جنگ در سال های 2003 و 2004 در عراق، به این نتیجه رسید که از 100 کیلومتر جنگی که با ایرانی ها بخواهد داشته باشد 75 کیلومترِ آن را باید جنگ روانی انجام دهد زیرا جنگ نرم برای دشمن هزینه ندارد امّا جنگ سخت پر هزینه است.

 

 

وی با اشاره به اینکه دشمن می داند در مقابل ملّت و نظام هوشمند عملیات سخت نمی تواند چاره ساز باشد؛ گفت: دشمن جنگ نرم خود را با عملیات روانی، قدرت تخریب زیاد، بی ثبات سازی، ناامیدی در درون کشور، گرفتن اعتقادات و تغییر در رفتار و گرفتن شجاعت ملت ما آغاز کرده است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: امروز بیشتر از هر روزی مراقب این حوزه باشیم حفظ و مراقبت از ایمان فردی و اجتماعی خیلی مهم است، وحدت واقعی دوّمین عامل است که نیاز به نگهداری دارد پس در دشمن شناسی و امام شناسی هر کجا ضربه خوردیم از این دو عامل بود.

 

 

وی با تأکید بر اینکه باید وحدت واقعی را حفظ کنیم و ایثار و گذشت زمینه ساز وحدت واقعی است؛ تصریح کرد: دشمن خدمت صادقانه به مردم و اینکه نوکر مردم و گوش شنوایی در بین مردم و مرجع مردم باشیم را نمی خواهد؛ این پایه و افتخار است و بالاترین افتخار اطاعت محض از ولایت و حجت خدا است.

 

 

سردار معروفی اظهار داشت: اگر بخواهیم برای انقلاب اسلامی در طول 41 سال فهرستی خروجی بدهیم صدها خروجی عزت و شرف داریم اگر ما به عنوان مؤمن و انقلابی عمل کنیم و مطیع ولایت فقیه باشیم در انقلاب اسلامی برد کردیم؛ پشتیبان ولایت باشیم آن چیزی که به ما عزت داد و نعمت های الهی را بر ما ارزانی و سرازیر کرد به واسطه اطاعت امام قبل و امام امروز است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند که در جریان پسابرجام در خاورمیانه و ایران با یک ابرحریف مواجه هستیم که ما و سناریوی ما را می شناسد و رصد می کند و به موقع آن را به ملتش تبیین و تشریح می کند و ملت ایران از او ( رهبر معظم انقلاب اسلامی ) اطاعت می کند لذا دشمن با این نگاه قصد دارد بین ملت ایران و رهبر مسلمین انشقاق بیندازد.

 

 

سردار معروفی افزود: مایه عزت شد هرکس از سوریه، لبنان، عراق و افغانستان به جنگ با دشمن اسلام رفت و به پیروزی رسید چون امامین ما را قبول داشتند؛ فلسطین از حقیقت دین اطاعت کرد و پیروز شد؛ حاج قاسم سلیمانی ابر مرد ارزشمند جاوید و ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان الگوی امروز در جهان اسلام و هر بشر آزاده ای است که با حریت می خواهد زندگی کند، او در جبهه مقاومت آرامش نداشت و با صلابت به جنگ با دشمن رفت و در همین راه هم به شهادت رسید.

 

 

وی مطرح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در 23 سال قبل جمله ای به من گفت که " از خدا یک چیز خواستم اگر بخواهم به انقلاب خدا خدمت کنم باید خودم را وقف انقلاب کنم خدایا اینقدر به من مشغله بده که من فکر گناه نکنم " به این می گویند حاج قاسم در خدمات دهی به مردم جهان اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نبود؛ در غزه که یک شیعه ندارد سد بلا شد تا انقلاب و اسلام بماند؛ سردار سلیمانی بزرگترین شخصیت جهان است چون نگاه جهان اهل سنت را به جهان اسلامی به عنوان اسلام ناب محمدی عوض کرد.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه اسماعیل هنیه در تشییع سردار حاج قاسم سلیمانی سه بار ایشان را «شهید قدس» خطاب کرد و این مسئولیت ما را سنگین می کند و یا اینکه رهبری فرمودند «مکتب سلیمانی» لذا ما او را با خاطره تمام نمی کنیم همه می گوییم ولایت پذیر هستیم و باشیم اما سردار سلیمانی در حوره نظام ولایی فقط ولایت پذیر نبود و نگاهش فقط فتوا و فرمان نبود بلکه ولایت باور بود و ولی فقیه را باور کرده بود او با میل امام و ولی کار کرد و زمانی که رهبر و امام می خواست، به سوریه که کشوری سوخته بود رفت و در ولی ذوب شد.

 

 

وی با بیان اینکه دسلوختگی امروز حجت خدا نسبت به این سرباز ولایت را ببینید، اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی فردی نظامی و سیاسی و خدمتگذار اسلام و خلق خدا بود شهید نظام خط کش گذاری نیست عزت و بزرگی است، قدرت دادن به نظام اسلامی است، انقلابی گرایی واقعی است؛ در تشییع پیکر شهید سلیمانی بیش از 7 میلیون نفر افراد کم حجاب آمده بودند، این یعنی دشمن نمی تواند کاری کند مردم می شوند خط قرمز دشمن، دیگر مردم تجزیه نمی شوند و این وحدت قدرتی برای انقلاب و نظام است.

 

 

فرمانده سپاه استان کرمان گفت: برای مکتب سردار چند کار در استان انجام می دهیم؛ راهیان نور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان چهارمین راهیان نور ثبت ملی شد، یعنی راهیان نورخوزستان، راهیان نور شمال غرب، دریایی و چهارم هم راهیان نور شهید حاج قاسم سلیمانی؛ کرمان امروز جهانی است؛ رابر هم جهانی است؛ بازه زمانی یک ساله و دوساله با ظرفیت پنج هزار نفر زیرساخت در حال تعریف است تا دانشجویانی که به خوزستان می روند به کرمان هم سفری داشته باشند و بعد از زیارت قبر شهید حاج قاسم به بیت الزهرا هم برود.

 

 

وی افزود: بیت الزهرای حاج قاسم سلیمانی را تبدیل می کنیم به {مکان} گفتمان سازی مکتب حاج قاسم و روایتگری از او می کنیم؛ همچنین موزه دفاع مقدس که با حاج قاسم تعریف می شود راه اندازی می شود، نباید کسی شهید سلیمانی را با دفاع مقدس جدا کند او به دفاع مقدس افتخار می کرد به شهیدان و جانبازان ما افتخار می کرد.

 

سردار معروفی تصریح کرد: موزه شهید سلیمانی در کرمان احداث می شود و از فرمانده نیروی قدس خواستیم و تفاهم نامه ای با قرارگاه خاتم الانبیاء بسته شود و در مدت 21 سال سپاه قدس زندگی، موضع گیری حاج قاسم و موضع گیری دشمن نسبت به وی و هرچه در نیروی قدس دارد جمع آوری و در موزه نمایش داده شود تا مردم مکتب شهید سلیمانی را بفهمند که می شود با این مکتب مصونیت پیدا کرد و این مکتب دست نیافتنی است.

 

 

وی در پایان از خدمات فرمانده سابق سپاه رفسنجان قدردانی کرد و گفت: سعه صدر فرمانده سنگ زیرین آسیاب است؛ مأمن آلام مردم است او مردمی و گوش شنوای مردم باشد مدارا کردن با مردم اصل است در شرایط فعلی و بحران اقتصادی خواست مردم را ببینیم و با صداقت برخورد کنیم؛ امروز هرکسی از کنار مردم به سادگی عبور کند انقلابی نیست باید بایستیم مکث کنیم جهادی عمل کنیم زمان نشناسیم جبهه اسلامی جای اضافه کاری نیست، در حوزه معیشت، نظام اقتصادی و غیره جهادی عمل کنیم؛ نگوییم وظیفه ما نیست؛ مشکل مردم باید حل شود توده عظیم بسیج در اختیار است که باید برای حل مشکلات مردم بکار بگیریم دنبال آرمان انقلاب که نوکری و خدمت به مردم یعنی امید است باشیم.

کد خبر 937600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha