مشارکت علما و فعالان فرهنگی ۱۵ کشور در تأسیس بنیاد بین المللی اربعین

مسؤول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی از مشارکت علما و فعالان فرهنگی ۱۵ کشور در تأسیس بنیاد بین المللی اربعین خبرداد و گفت: این حرکت بزرگ امروز به یک پدیده فراملی و فرامذهبی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «حمید احمدی» عصر امروز(چهارشنبه 21 خرداد) در اولین نشست مجمع عمومی بنیاد بین المللی اربعین که در خانه تاریخی دکتر علامه برگزار شد، اربعین را زمینه ساز تمدن اسلامی دانست و اظهار داشت: اربعین یک پدیده جهانی است که باید از ظرفیت های آن استفاده بیشتری صورت بگیرد.

 

مسؤول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: به عقیده من لازم است که نخبگان دنیای اسلام جمع شوند و ظرفیت های آن را شناسایی و استفاده کنند چراکه ارزش و اهمیت این حرکت بزرگ امروز بر هیچکس پوشیده نیست و دشمنان نیز از این حضور به وحشت افتاده اند.

 

وی با بیان این که اربعین بستری برای تحقق اهداف و اندیشه های امام حسین(ع) است، گفت: این پدیده ظرفیت بسیار بزرگی دارد که البته با هم افزایی می‌توان آن را افزایش داد و از آن به عنوان بستری برای کارهای بزرگ تر استفاده کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف و زمینه های تصمیم برای تشکیل بنیاد بین المللی اربعین خاطرنشان ساخت: به منظور جهانی‌سازی پیام نهضت الهی عاشورا و حرکت بزرگ فرهنگی اربعین حسینی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در جهان و نیز  گسترش فرهنگ و آیین این نهضت و حرکت و نظر به تجارب حاصل از فعالیت‌ها و ارتباطات فعالان حوزه اربعین، بنیاد بین المللی اربعین با مشارکت نیروهای فرهنگی و اجتماعی در کشورهای مختلف تأسیس می شود.

 

وی در پایان با تأکید بر این که اربعین امروز به یک پدیده فراملی و فرامذهبی تبدیل شده است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع تا اکنون نزدیک به 15 کشور اعلام آمادگی کرده اند تا در این مسیر یاری رسانده و بتوانند خدماتی را ارائه کنند.

کد خبر 937727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha