نگاه به محیط زیست باید مردم‌محور باشد

نصرتی با تاکید بر اینکه نگاه به محیط زیست باید مردم‌محور باشد، گفت: در راستای حفظ و احیا محیط زیست از ظرفیت سازمان های مردم نهاد باید بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نایین، «محمدحسین نصرتی» در دیدار با کارکنان اداره محیط زیست شهرستان نایین گفت: طبیعت مادر حیات و انسان‌ها است اگر از طبیعت و محیط زیست محافظت نکنیم آسیب به خودمان بر می گردد و نگاه ما باید به محیط زیست در راستای حفظ و احیا محیط زیست و فرهنگ سازی در مردم باشد. 


 
فرماندار شهرستان نایین افزود: برخی عادات زشت در رفتار ما با طبیعت باید تغییر کند و نسبت به طبیعت مهربان باشیم. 


 
وی ادامه داد: در حوزه صنایع و معادن، قانون رعایت بشود و نگاه ما باید حلال مشکلات بخش صنعت و معدن باشد تا ضمن رعایت معیار های زیست محیطی صنعت را در حفظ محیط زیست همراه کنیم. 


 
نصرتی خاطر نشان کرد: باید این امانت را به آیندگان منتقل کنیم و آمادگی کامل برای حمایت از محیط زیست در فرمانداری وجود دارد. 


 
وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای فرهنگ سازی در زمینه حفظ و احیا محیط زیست باید مد نظر قرار گیرد و از پتانسیل این سازمان‌ها بهره لازم را برد چرا که متشکل از افراد جوان و دارای انگیزه و متخصص و علاقه مند هستند و برای دولت ها خدماتشان رایگان و ارزان می باشد. 


 
فرماندار شهرستان نایین گفت: نگاه به محیط زیست باید مردم محور باشد و این کار را به مردم و سازمان های مردم نهاد واگذار کنیم تا مردم خود تصدی اینگونه امور را در دست بگیرند و با دقت و وسواس بیشتری به محیط زیست و طبیعت پیرامون خود توجه کنند. 


 
مهندس نصرتی همچنین با اشاره به ویژگی های خاص منطقه حفاظت شده حیات وحش عباس آباد عنوان نمود: این منطقه با تنوع گونه های مختلف حیات وحش نیازمند توجه ویژه می باشد و با عنایت به اینکه خشکسالی های مکرر در چند سال اخیر رخ داده باید با استفاده از ظرفیت های بین المللی و ملی در حفظ گونه های حیات وحش این منطقه کوشا باشیم.  


وی در پایان ضمن تقدیر از خدمات اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین توجه ویژه به موضوع مدیریت پسماند را از مهمترین دغدغه های شهرستان دانست.  

 

کد خبر 937792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha