رسیدن به آرمان‌های الهی و انسانی هدف نهایی ورزش باستانی است

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه رسیدن به آرمان های الهی و انسانی هدف نهایی ورزش باستانی است، گفت: ورزش شکر عملی وجود استعدادهای جسمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۲۲خرداد) در دیدار با جمعی از پهلوانان و باستانی کاران بیرجند به مناسبت هفته ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اظهار کرد: چند چیز باید با همدیگر تلفیق شود تا آن هدف نهایی به دست آید.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئله ورزش، تمرین و شکوفایی استعدادهای مختلفی است که خداوند با حکمت نامتناهی‌اش در وجود انسان قرار داده است، گفت: ورزش و تمرین می تواند انسان را به توان‌های مختلفی برساند بنابراین ورزش در واقع یعنی شکر عملی وجود استعدادهای جسمانی است.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه تمام این عالم براساس حکمت خداوند خلق شده است، افزود: شکر زبانی همان ذکر و شکر قلبی همان توجه است اما شکر عملی نسبت به هر موضوعی یعنی کار کردن تا آن استعداد نهایی را ایجاد کنیم.

 

وی با بیان اینکه ورزش باستانی از بهترین ورزش ها محسوب می شود، ادامه داد: ورزش باستانی و زورخانه ای، استعدادهای بدن را بالفعل می کند و این یک زوایه است، اما کارآمدی این ورزش در صحنه های مختلف است و بزرگواری و مسائل اخلاقی و گذشت یکی از خصوصیات فرهنگ ورزش باستانی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اما رسیدن به آرمان های الهی و انسانی هدف نهایی ورزش باستانی است و غالبا مرشدها از فرهنگ ولایی و تبرک به حضرت علی علیه السلام اجرا می کنند تا مشخص کنند که سمبل قهرمانی ما سردار بزرگوار حاج قاسم سلمانی است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه هدف ورزشکاران ولایی این است که در پیروزی های سمبلیک، پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزار دربیاورند، گفت: وقتی آرمان های الهی و انسانی با ورزش تلفیق می شود خیلی معنا می دهد.

 

به گفته وی یکی از صحنه های جهاد این است که وقتی قهرمانان جمهوری اسلامی ایران در صحنه های مختلف پرچم کشور را به اهتزاز در می آورند همه مردم را خوشحال می کنند و این حالت سمبلیک دارد و بسیار ارزشمند است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران در جبهه های نظامی، سیاسی و بر فراز نفتکش های کشورمان همه با هم خیلی معنی می دهد و اینها در کنار موجب می شود قدرت های بزرگ که ادعا می کنند در مقابلش کوچک شوند و اینها برای نسل جوان و آینده خیلی معنی می دهد چرا که سرنوشت آنان را این سمبلیک ها تعیین می کند.

 

 

کد خبر 937805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha