ارائه خدمات رایگان مشاوره ای وکلا به نیازمندان

سبزواری با اشاره به آغاز فعالیت چهارمین دوره هیئت مدیره مرکز و کلاء استان، گفت: در دفاتر معاضدت قضایی مرکز وکلای استان، خدمات رایگان مشاوره ای به نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی ارائه می شود.

«مهرداد سبزواری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود: دفتر هیئت مدیره مرکز وکلاء قوه قضائیه در سال 1388 در خرم آباد شروع به کار نموده است و در تاریخ 30 فروردین ماه امسال دوره چهارم هیئت مدیره مرکز و کلاء استان شروع به کار کرده است.

 

رئیس هیئت مدیره مرکز وکلا قوه قضائیه استان لرستان با بیان اینکه هیئت مدیره مرکز وکلاء استان متشکل از هفت نفر عضو و دو نفر بازرس است، افزود: تعداد  617 نفر وکیل پایه یک دادگستری  و 36 کارآموز وکالت در مرکز وکلاء استان لرستان عضویت دارند.

 

وی با اشاره به راه اندازی دفاتر ارشاد و معاضدت قضایی در شهرستان های استان لرستان، بیان کرد: هم اکنون در شهرستان های خرم آباد، بروجرد، کوهدشت، نورآباد، الیگودرز، ازنا، دورود، پلدختر و الشتر دفتر معاضدت قضایی راه اندازی شده است که در این دفاتربه صورت رایگان به اقشار مختلف مردم مشاوره حقوقی ارائه می شود.

 

سبزواری افزود: از سال 88 تا 98 بالغ بر 351 هزار و 62 مورد مشاوره حقوقی رایگان در دفاتر معاضدت و به صورت رایگان به مردم ارائه شده است.

 

رئیس هیئت مدیره وکلا قوه قضائیه استان لرستان: ادامه داد: همچنین تعداد یک هزار و 29 مورد پرونده معاضدت و تسخیری بصورت رایگان توسط وکلای این مرکز به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد انجام شده است.

 

وی ابراز کرد: دفتر مرکزی وکلای لرستان برای کمک به اقشار نیازمند تحت پوشش نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی استان، بستر همکاری وکلاء به صورت رایگان با این افراد را فراهم آورده است.

 

سبزواری خاطرنشان کرد: مرکز دارای چندین کمیسیون، شامل کمیسیون بازرسی از دفاتر، کمیسیون اختبار،کمیسیون رفاه و تعادل، کمیسیون فرهنگی، کمیسیون رسیدگی به شکایات و صلح و سازش، کمیسیون نقل و انتقالات کمیسیون ارشاد و معاضدت قضائی، کمیسیون داوری است که هر کدام از این کمیسیون ها بصورت تخصصی  امورات مربوط به وکلا را انجام می دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: مرکز وکلای استان لرستان همچنین تعامل و همکاری خوب و مفیدی با دادگستری های سطح استان دارد.

 

سبزواری با بیان اینکه در سال 98 برای اولین بار آزمون پذیرش وکلا در مرکز دانشگاه پیام نور استان برگزار شده است، افزود: برای برگزاری آزمون وکلا دیگر نیازی به مراجعه  به دیگر شهرها نیست.

 

وی ادامه داد: پذیرفته شدگان در سال 1396 بعد از طی دوره های مصاحبه و گزینش مشغول به کار شده و بعد از 18 ماه کارآموزی که وکیل پایه دوم بوده اند در خرداد ماه امسال برای اولین بار کلاس های علمی بصورت مجازی جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد.

 

سبزواری ادامه داد: توسط هیئت مدیره امتحانات به صورت حضوری در محل سالن اجتماعات دادگستری مرکزی لرستان برگزار شد که برای اولین بار بصورت مجازی در سطح کشور برگزارشد.

 

ارائه خدمات رفاهی و مسکن به وکلای لرستان

 

رئیس هیئت مدیره وکلا قوه قضائیه استان لرستان با بیان اینکه  با تاسیس تعاونی مسکن برای وکلا درصدد تهیه مسکن هستیم، گفت: اقدامات لازم برای تهیه مسکن برای وکلای استان در دست اقدام است.

 

وی همچنین از ارائه خدمات تامین اجتماعی به وکلای استان خبرداد و بیان کرد: طبق قرارداد با سازمان تامین اجتماعی استان بیشتر وکلای استان بیمه شده و از خدمات تامین اجتماعی بهره مند شدند.

 

سبزواری از ارائه خدمات بیمه تکمیلی به وکلای استان خبرداد، اذعان داشت: طبق توافق نامه امضاء شده، جهت ارائه خدمات بیمه تکمیلی به وکلای استان اقدام می شود.

 

رئیس هیئت مدیره  مرکز وکلا قوه قضائیه استان لرستان، اظهار کرد: جهت مقابله با بحران کرونا، اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی تهیه و در بین وکلای استان توزیع شده است.

کد خبر 937857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha